فیلم و سریال

همه چیز درباره مسابقه گل یا پوچ مهران مدیری / روش بازی + زمان پخش

به گزارش ماندالا مگ، «مسابقه گل یا پوچ خوشبختانه یک مسابقه کپی از برنامه‌های خارجی نیست چرا که بازی گل یا پوچ یک بازی اصیل ایرانی است.» این‌ها حرف‌های مهران مدیری است که در جدیدترین برنامه خود به سراغ مسابقه گل یا پوچ رفته است تا به قول خودش یک بازی اصیل ایرانی که در جمع‌های خانوادگی بازی می‌شود را تبدیل به یک شوی تلویزیونی کند. از این رو شاید بتوان این مسابقه را از منظر اجرا در مقابل مسابقه‌های دیگر نمایش خانگی بدیع و تازه دانست.

شیوه بازی گل یا پوچ فیلیمو

مسابقه گل یا پوچ که از فیلیمو پخش می‌شود یک بازی گروهی است که در قسمت‌های مختلف تیم‌های متفاوت در قالب رقابت‌های نفس‌گیر و مدل حذفی به مصاف هم می‌روند. در هر دوره بازی گل یا پوچ دو تیم ۳ نفره روبروی هم قرار می‌گیرند و بازی گل یا پوچ را با قوانین مخصوص این مسابقه تصویری انجام می‌دهند.

قوانین بازی هم ساده و راحت است. هر بار که گل دست یک تیم باشد تیم مقابل باید با سه «خالی بازی» گل را حدس بزند. اگر گل را حدس بزند می‌تواند بازی کند و اگر حدس نزند یک امتیاز به تیمی داده می‌شود که گل را حفظ کرده است. اما اگر تیم مقابل که می‌خواهد حدس بزند یک ضرب گل را بگیرد و هیچ دستی را پوچ نکند ۲ امتیاز می‌گیرد.

بد نیست بدانید دکور مسابقه گل یا پوچ برگرفته از قهوه‌خانه‌های قدیمی با نقاشی‌های قهوه خانه‌ای است که فضای ایرانی و جالبی را به مسابقه داده است.

مسابقه گل یا پوچ

کارت‌های بازی گل یا پوچ چیست؟

در هر دست بازی علاوه بر اینکه هر گروه اجازه دارد سه بار دستور خالی بازی بدهد می‌تواند از یک کارت هم استفاده کند. کارت‌هایی حاوی برخی دستورها که به تیم حدس زننده کمک می‌کند تا راحت‌تر گل را پیدا کند؛

کارت سنگ مفت گنجشک مفت

این کارت به تیم حدس زننده کمک می‌کند که اگر یکبار اشتباه کند و گل را درست حدس نزند یک دست دیگر را که به آن مشکوک است باز کند.

کارت گوی بزرگ

این کارت به تیم حدس زننده کمک می‌کند تا به تیم مقابل دستور دهد تا به جای بازی با گوی معمولی با گوی بزرگتر بازی کند. در واقع بازی با گوی بزرگتر سخت‌تر می‌شود و گل زودتر لو می‌رود.

کارت گوی صدا دار

کارت گوی صدا دار یکی از هیجان‌انگیزترین کارت‌های بازی است. چون به تیم حدس زننده کمک می‌کند تا گل را از تیم مقابل راحت‌تر پس بگیرد چرا که تیم مقابل مجبور از با گویی بازی کند که با هر حرکت صدا می‌دهد!

زمان پخش مسابقه گل یا پوچ مهران مدیری

هنوز زمان رسمی و دقیق پخش مسابقه گل یا پوچ مشخص نیست اما آنطور که شنیده می‌شود این مسابقه ایرانی و جذاب را به زودی در خرداد ماه از فیلیمو مشاهده خواهید کرد. این مطلب به‌روزرسانی می‌شود…

شرکت کنندگان مسابقه گل یا پوچ

مسابقه گل یا پوچ یک مسابقه مردمی است که از میان افرادی انتخاب شدند که از طریق فراخوان مهارت خود را به سازندگان مسابقه نشان دادند. البته در فصل اول خبری از حضور خانم‌ها نیست چون هیچ خانومی در این مسابقه تقاضای شرکت نکرده است. اما احتمال حضور تیم‌هایی از خانم‌ها در فصل‌های بعد وجود دارد.

به این مطلب امتیاز بدهید

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

منبع
فیلیمو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x