بیوگرافی

عکس و بیوگرافی کامل سمیرا حسن پور + زندگی شخصی

سمیرا حسن پور از بازیگر مستعد ایرانی است که فعالیت هنری خود در سینما را سال ۱۳۹۲ با فیلم تمشک آغاز کرد و نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن از جشنواره فیلم فجر شد. در این مقاله از وب‌سایت ماندالا با بیوگرافی سمیرا حسن پور؛ زندگی شخصی، کارنامه کاری و حواشی این بازیگر همراه شما مخاطبان محترم هستیم.

حسن‌پور برای درسال ۱۳۸۸ با سریال دلنوازان کاری از حسین سهیلی زاده وارد عرصه بازیگری شد. وی تاکنون در کارنامه هنری خود تجربه همکاری با کارگردان‌های به نامی چون سیروس مقدم، حسن فتحی، اصغر هاشمی و سامان سالور را دارد. سمیرا حسن پور در سال ۱۳۸۵ برای نخستین‌بار با بازی در نمایش مجلس شبیه؛ در ذکر مصایب استاد نوید ماکان و همسرش مهندس رخشید فرزین کاری از استاد بهرام بیضایی بازیگری در عرضه تئاتر را تجربه نمود. او در سال ۱۳۹۵ با سامان سالور نویسنده و کارگردان سینمای ایران ازدواج کرد.

اطلاعات شخصی سمیرا حسن پور

نام و نام خانوادگی سمیرا حسن پور (Samira Hassanpour)
تاریخ تولد ۱۶ آذر ۱۳۶۳
محل تولد تهران
پیشه بازیگر
شروع فعالیت هنری ۱۳۸۵ با نمایش مجلس شبیه؛ در ذکر مصایب استاد نوید ماکان و همسرش مهندس رخشید فرزین کاری از بهرام بیضایی
تحصیلات کارشناسی رشته نمایش از دانشگاه آزاد واحد اراک
دوره هنری شرکت در کلاس‌های آزاد بازیگری
قد سمیرا حسن پور ۱۶۵ سانتی‌متر
وضعیت تاهل متاهل
همسر سمیرا حسن پور سامان سالور، کارگردان فیلم و فیلم‌نامه‌نویس (۱. ۱۳۹۵)
تعداد فرزند بدون فرزند
صفحه اینستاگرام samirahasanpur

زندگی خصوصی سمیرا حسن پور

در این بخش از بیوگرافی سمیرا حسن پور با زندگی شخصی از زمان تولد تا روابط کاری‌ و خانوادگی این بازیگر مستعد همراه شما مخاطبان محترم ماندالا هستیم‌.

از کودکی تا جوانی

زندگی خصوصی سیمرا حسن پور

خانم حسن پور در شانزدهمین روز از ماه آذر سال ۱۳۶۳ و در اواخر فصل زیبای پاییز این سال در تهران به دنیا آمد. وی در یک خانواده ۵ نفره بزرگ شد و دو برادر که یکی مهندس عمران و دیگری مهندس برق دارد. پدر سمیرا، تورک زبان و به حرفه مجسمه سازی اشتغال دارد و مادرش خانه‌دار است.

سمیرا حسن پور از دوران دبیرستان به هنر علاقه داشت و پس از ورود به دانشگاه، فعالیتش را با تئاتر مجلس شبیه؛ در ذکر مصایب استاد نوید ماکان و همسرش مهندس رخشید فرزین آغاز کرد. وی با تشویق استادش بهرام بیضایی در کلاس‌های بازیگری حضور یافت و فعالیت هنری خود در عرصه نمایش را به صورت حرفه‌ای ادامه داد.

ازدواج سمیرا حسن پور با سامان سالور

ازدواج سیمرا حسن پور با سامان سالور

سمیرا حسن پور در برنامه دورهمی درباره آشنایی و ازدواج خود با سامان سالور به مهران مدیری چنین اذعان کرد که:

من پیش از ازدواج با آقای سالور، فیلم چند کیلو خرما برای مراسم تدفین ساخته ایشون رو دیدم و همیشه دوست داشتم در چنین فضایی فعالیت کنم. بعد از بازی در فصل اول سریال پایتخت، از دفتر ایشون به من زنگ زدن و من تا اسم آقای سالور رو شنیدم بدون هیچ تاملی پذیرفتم و همین موجب همکاری ما در یک تله فیلم شد.

در فیلم بعدی آقای سالور به نام تمشک، یکی از گزینه‌های انتخابی بودم و قسمت شد که در این فیلم بازی کنم که همین موضوع باعث آشنایی بیشتر و ازدواج ما با هم شد.

حسن‌پور در سال ۱۳۹۵ با سامان سالور، کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس سینمای ایران ازدواج کرد و این زوج هنرمند تا هنگام نگارش مقاله پیش‌رو، هیچ فرزندی ندارند.

زندگی شغلی سمیرا حسن پور

همان‌طور که در مطالب بالا عنوان شد سمیرا حسن‌پور پس از ورود به دانشگاه فعالیت هنری خود در حرفه بازیگری با تشویق استادش بهرام بیضایی از سال ۱۳۸۵ با نمایش مجلس شبیه؛ در ذکر مصایب استاد نوید ماکان و همسرش مهندس رخشید فرزین آغاز نمود.

حسن‌پور سال ۱۳۸۸ با ایفای نقش ناهید در سریال دلنوازان کاری از حسین سهیلی زاده بازیگری در قاب تلویزیون را تجربه نمود. در این سریال بازیگرانی چون شاهرخ استخری، فریبا کوثری، سیاوش خیرابی، پرویز فلاحی‌پور، فریده صابری، سحر قریشی، سمانه پاکدل، مهدی ماهانی، شهین تسلیمی، حدیث میرامینی، شیدا محمودی و زنده‌یاد زهره فکورصبور حضور داشتند.

در سال ۱۳۹۲ سمیرا حسن پور با بازی در فیلم تمشک به کارگردانی سامان سالور فعالیت در حوزه سینما را تجربه نمود. بازی در فیلم تمشک برای حسن پور کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از جشنواره فیلم فجر را به ارمغان آورد و که در دیده شدن وی نقش بسزایی داشت.

زندگی شغلی سیمرا حسن پور

سریال های سمیرا حسن پور

سمیرا حسن‌پور فعالیت در قاب تلویزیون را با بازی در سریال دلنوازان محصول سال ۱۳۸۸ تجربه کرد. در همان سال با نقش مهتاب در سریال چاردیواری کاری از سیروس مقدم حضور یافت. از دیگر بازیگران این سریال طنز می‌توان به امیر جعفری، سعید آقاخانی، بهنوش طباطبایی، مریم امیرجلالی، ناهید مسلمی، آزیتا لاچینی، جواد عزتی، محمد فیلی، صدرالدین حجازی و زنده‌یاد آتیلا پسیانی اشاره کرد.

این بازیگر در سال ۱۳۸۹ با سریال محبوب پایتخت و ایفای نقش گلرخ شقایقی بار دیگر در قاب تلویزیون ظاهر شد. بازی در این این نقش شهرت بالایی را برای سمیرا حسن پور به ارمغان آورد.

سریال های سیمرا حسن پور

در ادامه مقاله بیوگرافی سمیرا حسن پور به بررسی کارنامه هنری این بازیگر در حوزه تلویزیون می‌پردازیم.

سال / نام سریال / کارگردان / نقش / شبکه پخش

۱۳۸۸ دلنوازان حسین سهیلی زاده ناهید شبکه سه
۱۳۸۸ چاردیواری سیروس مقدم مهتاب شبکه یک
۱۳۸۹ پایتخت سیروس مقدم گلرخ شقایقی شبکه یک
۱۳۹۰ شاید برای شما هم اتفاق بیفتد (بازمانده ی روز، به سوی خورشید، تقدیر، داوری) محمود معظمی و احمد معظمی شبکه تهران
۱۳۹۱ هفت‌سین مرحوم یدالله صمدی شبکه تهران
۱۳۹۶ دلدادگان منوچهر هادی مرضیه شبکه سه
۱۴۰۱ بی‌همگان بهرنگ توفیقی و اصغر هاشمی مریم شبکه سه

سمیرا حسن پور در شبکه نمایش خانگی

حسن‌پور در شبکه نمایش خانگی هم حضوری فعال داشته و تا کنون در چند مجموعه نمایشی به ایفای نقش پرداخته است. این بازیگر با شرکت در برنامه رئالیتی شو شب‌های مافیا به کارگردانی سعید ابوطالب برای نخستین بار در شبکه نمایش خانگی حضور یافت.

از دیگر آثار این بازیگر در شبکه نمایش خانگی می‌توان  به ایفای نقش گلین در سریال جیران کاری از حسن فتحی اشاره کرد. در این مجموعه نمایشی بازیگرانی دیگر چون پریناز ایزدیار، بهرام رادان، امیرحسین فتحی، مهدی پاکدل، ستاره پسیانی، غزل شاکری، مهدی کوشکی، مرتضی اسماعیل کاشی، بهناز نازی، امیر جعفری، رویا تیموریان، هومن برق‌نورد، رعنا آزادی‌ور، غلامرضا نیکخواه و مریلا زارعی به ایفای نقش پرداختند.

سیمرا حسن پور در شبکه نمایش خانگی

۱۳۹۹ برنامه رئالیتی شو شب‌های مافیا سعید ابوطالب شرکت کننده (پدرخوانده)
۱۴۰۰ سریال جیران حسن فتحی گلین
۱۴۰۰ سودا ایمان یزدی

فیلم های سمیرا حسن پور

همان‌طور که در مطالب بالا اشاره شد، سمیرا حسن پور بازیگری در حوزه سینما را سال ۱۳۹۲ با فیلم تمشک در نقش رضوان آغاز کرد. وی برای بازی در این فیلم کاندید دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از جشنواره فیلم فجر شد.

حسن‌پور در سال ۱۳۹۵ با نقش نازنین در فیلم سایه‌های موازی به کارگردانی اصغر نعیمی جولوی دوربین قرار گرفت. در این فیلم بازیگرانی چون شهاب حسینی، سیامک صفری، هوشنگ توکلی، حدیث فولادوند و ابوالفضل پورعرب به نقش‌آفرینی پرداختند.

فیلم های سیمرا حسن پور

همکاری دیگر سمیرا حسن پور و همسرش سامان سالور با نقش فریبا برای فیلم سه کام حبس محصول سال ۱۳۹۸ شکل گرفت. این اثر سینمایی پس از سه سال در فروردین ۱۴۰۲ به اکران عمومی درآمد. فیلم سه کام حبس با بیش از ده حضور بین‌المللی و دریافت جوایز مختلف از جشنواره‌های معتبر جهانی، بسیار مورد توجه قرار گرفت. از دیگر بازیگر این فیلم می‌توان به محسن تنابنده، پریناز ایزدیار، متین ستوده، محمود نظرعلیان، امین میری، یدالله شادمانی و مریم بوبانی اشاره کرد. سمیرا حسن پور برای بازی در فیلم سه کام حبس کاندید دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن جشنواره فیلم فجر شد. علاوه بر این جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن از دهمین جشنواره فیلم‌های ایرانی استرالیا را از آن خود کرد.

بیوگرافی سیمرا حسن پور

سال / نام فیلم / کارگردان / نقش

۱۳۹۲ تمشک سامان سالور رضوان
۱۳۹۴ عاشقت شد کاوه عزیزی
۱۳۹۵ آن‌ها احسان سلطانیان
۱۳۹۵ سایه‌های موازی اصغر نعیمی نازنین
۱۳۹۷ کلوپ همسران مهدی صباغ‌زاده
۱۳۹۸ سه کام حبس سامان سالور فریبا
۱۳۹۹ لب خط علی جبارزاده
۱۴۰۰ نمور داوود بیدل

تئاترهای سمیرا حسن پور

سمیرا حسن پور بازیگر در حوزه تئاتر را به شتویق استادش بهرام بیضایی با نمایش مجلس شبیه؛ در ذکر مصایب استاد نوید ماکان و همسرش مهندس رخشید فرزین آغاز کرد. این بازیگر تا کنون در چند آثار نمایشی حضور داشته که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

تئاترهای سیمرا حسن پور

سال / نام نمایش / کارگردان / محل اجرا

۱۳۸۵ مجلس شبیه؛ در ذکر مصایب استاد نوید ماکان و همسرش مهندس رخشید فرزین بهرام بیضایی
۱۳۹۷ سس توت فرنگی مهدی ‌پاشایی تئاترشهر ‌- ‌سالن ‌قشقایی
۱۳۹۷ ۳۰/دی/۹۵ احسان ‌حاجی ‌پور پردیس ‌سپند ‌- ‌سالن شماره ۱
۱۴۰۲ تله تواتر میس جولی ایوب ‌آقاخانی

در ادامه بیوگرافی سمیرا حسن پور با عکسی از این بازیگر در نمایش ۳۰/دی/۹۵ به بررسی جوایز و افتخارت این هنرمند می‌پردازیم.

بیوگرافی سیمرا حسن پور

جوایز و افتخارات سمیرا حسن پور

سمیرا حسن پور به خاطر حضور درخشان در عرصه سینما، تاکنون موفق به دریافت جوایزی شده است که در این بخش به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

جوایز و افتخارات سیمرا حسن پور

عنوان جایزه / جشنواره

۱۳۹۲ کاندید جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم تمشک سی و دومین جشنواره فیلم فجر
۱۳۹۴ نامزد بهترین بازیگر زن سینما برای فیلم تمشک پانزدهمین جشن حافظ
۱۳۹۸ کاندید بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای فیلم سه کام حبس سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر
۱۴۰۱ برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم سه کام حبس دهمین جشنواره فیلم‌های ایرانی استرالیا
۲۰۱۶ برنده جایزه بهترین بازیگر زن برای فیلم سه کام حبس برای فیلم تمشک جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ایرانی سانفرانسیسکو

شایعات و حواشی سمیرا حسن پور

شایعات و حواشی سیمرا حسن پور

امروزه چه در ایران یا جهان همواره بازیگران و چهره‌های مشهور در معرض حواشی مختلفی خواه کذب یا درست مواجه بوده‌اند که بازیگری چون سمیرا حسن پور هم از این قاعده مستثنی نیست.

از داغ‌ترین شایعات درباره این بازیگر می‌توان به تیتر زرد طلاق سمیرا حسن پور از سامان سالور اشاره کرد، که خوشبختانه خیلی زود کذب بودن آن مشخص شد. بارها شایعاتی مبنی بر بچه‌دار شدن این زوج هنرمند در فضای مجازی مطرح شده که جملکی اخباری کذب هستنند. همان طور که در مطالب بالا عنوان شد، این بازیگر در هنگام نگارش این مقاله صاحب فرزندی نشده است.

حقایق پنهان سمیرا حسن پور

بدون شک در این بخش از مقاله بیوگرافی سمیرا حسن پور مایلید تا بیشتر با ابعاد پنهان زندگی این بازیگر آشنا شوید. جالب است بدانید که حسن‌پور علاوه بر حرفه بازیگری، ورزش والیبال در تیم هنرمندان را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کند و در کنار آن، به تمرین موسیقی و پیانو هم می پردازد.

وی از دوران کودکی به ورزش علاقمند بود، استعدادش در این حوزه موجب آن شد همیشه ورزش کند و هم اکنون علاوه بر والیبال، پینگ پنگ، ایروبیک و به ورزش شنا هم مشغول است. وی در مقطعی به صورت حرفه‌ای به رشته دو می‌پرداخت که مدال نیز گرفت. در ادامه با عکسی از سمیرا حسن پور در کنار مادرش این بخش از مقاله را به اتمام می‌رسانیم.

حقایق پنهان سیمرا حسن پور

کلام آخر

سمیرا حسن پور از بازیگران خوش قریجه سینما، تلویزیون و تئاتر کشورمان است که فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۸۵ در حوزه تمایش آغاز کرد. وی تاکنون در آثار زیادی به ایفای نقش پرداخته و جوایز و افتخاراتی را از آن خود نموده است. در این مقاله از ماندالا به زندگی نامه سمیرا حسن پور و بررسی آثار هنری این بازیگر پرداختیم.

امید است مقاله بیوگرافی سمیرا حسن پور برای شما مخاطبین محترم مفید بوده باشد. لطفا پس از مطالعه کامل این مقاله نظرات خود را درباره این بازیگر مستعد و دوست‌داشتنی با ما در ماندالا به اشتراک بگذارید.

منبع: پلازا

به این مطلب امتیاز بدهید

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۴ / ۵. تعداد آرا: ۱

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x