سبک زندگی

با این گیاهان هوای خانه خود را تصفیه کنید!

از آنجایی که نشینی روز به روز گسترش پیدا می‌ کند و با توسعه آن آلودگی هوا در شهرها نیز بیشتر می‌ شود داخل خانه دارای گازهای سمی زیادی است که با کمک برخی از درختان و گیاهان می‌ توان از این مقدار گازهای سمی کاهید پس در این مقاله از ماندالا تصمیم داریم شما را با چند درخت و گیاه که باعث تصفیه منزلتان خواهند شد آشنا کنیم.

مهمترین گیاهانی که باعث تصفیه هوای خانه می‌شوند

برای کاهش گازهای سمی و تصفیه هوای داخل خانه می‌ توان از گیاهان و درختان مختلفی از جمله موارد زیر بهره‌مند شد.

پتوس در خانه نگه دارید!

گیاه پتوس یکی از گیاهانی است که خاصیت تصفیه کنندگی هوا را دارد و و با پول نیست شناخته می‌ شود. گیاه پتوس که در آب نسبت به رشد بیشتری دارد را به عنوان یک گیاه خانگی برای برطرف کردن آلودگی‌ های موجود در خانه از آن استفاده کنید زیرا این گیاه گاز فرمالدئید که یک گاز سرطان‌زا می‌ باشد را از محیط برطرف می‌ کند. همچنین به رفع گازهای ناشی از مواد شیمیایی در خانه نیز کمک بسزایی می‌ کند.

نخل پرورش دهید

نخل اریکا

نخل اریکا از جمله گیاهانی است که به تصفیه هوای خانه کمک زیادی می‌ کند و دی اکسید کربن موجود در محیط را تبدیل به اکسیژن می‌نماید بنابراین می‌ توانید به اندازه هر فرد ۴ عدد از این گیاه را در خانه نگهداری کنید و بدین وسیله آلودگی هوای خانه خود را کاهش دهید.

بهره‌مندی از اسپاتی فیلوم

این گیاه یکی  دیگر از گیاهانی است که باعث تصفیه‌ کنندگی هوا می‌ شود و گازهای سمی نظیر بنزن، فرمالدئید و مونوکسید کربن را از محیط طرف می‌ کند. بر اساس تحقیقات ناسا جهت برطرف کردن سموم موجود در هوای خانه لازم است در هر ۱۰۰ متر مربع از از خانه حداقل یک عدد از این گیاه وجود داشته باشد.

در خانه زبان مادر شوهر داشته باشید!!

گیاه زبان مادرشوهر  یا سانسوریا از نظر محققان یکی از گیاهان تصفیه کننده هوا است که در شب دی اکسید کربن را از محیط گرفته و تبدیل به اکسیژن می‌ کند از این گیاه به نام گیاه اتاق خواب نیز یاد می‌ شود. مطالعاتی که بر روی گیاه زبان مادر شوهر انجام شده است نشان می‌ دهد این گیاه مشکلاتی مانند سردرد، نارسایی ریه، آسم، سوزش چشم و مشکلات دستگاه تنفسی را تا حدودی کاهش می‌ دهد.

برای سیگاری‌ ها از گیاه آزالیا استفاده کنید

گیاه آزالیا

گیاه آزاریا یکی از گیاهانی است که بوی بسیار معطر داشته و باعث تصفیه کنندگی هوا می‌ شود و مناسب برای خانه‌ هایی است که در آنها برخی افراد سیگار می‌ کشند زیرا دود سیگار گاز سمی فرمالدهید تولید می‌ کند و گیاه آزالیا با جذب این سم محیط را تصفیه می‌ کند.

گیاه ژربرا ضد دود در خانه داشته باشید

ژربرا دارای گل‌ های رنگی و بسیار زیبا است و یکی از گیاهانی است که خاصیت تصفیه کنندگی هوا را دارد و برای کسانی که در خانه قلیان می‌ کشند مناسب می‌ باشد و این خانواده‌ ها می‌ توانند با کمک ژربرا گاز بنزن ناشی از دود تنباکو را از محیط خانه خود برطرف کنند.

از گیاه دراسنا کامپکت استفاده کنید

گیاه فوق یکی از مناسب‌ ترین گیاهان برای برطرف کردن تری کلرواتیلن در محیط است و از آنجایی که یک گیاه با رشد سریع و نگهداری آسان است و ۱۰ سال عمر می‌کند یکی از بهترین گیاهان برای نگهداری در خانه می‌ باشد.

یا فیکوس بنجامین داشته باشید

در طراحی دکوراسیون داخلی خانه از فیکوس بنجامین استفاده بسیاری می‌شود و آلاینده‌ های موجود در هوای خانه را به راحتی از محیط می‌ گیرد و نیز در برابر حشرات مقاوم است بنابراین سعی کنید از این گیاه بسیار مفید در خانه داشته باشید.

از آنجایی که فیکوس بنجامین در نور بسیار کم و حتی در نبود نور نیز رشد می‌ کند و نیز دمای مناسب برای آن ۱۶ تا ۲۴ درجه سانتیگراد است نگهداری از این گیاه نیست بسیار آسان است. همچنین خاک این گیاه باید همواره مرطوب باشد در فصل تابستان و پاییز بیشتر از دیگر فصول رشد می‌ کند.

سرخس برگ شمشیری از دیگر گیاهان تصفیه  کننده محیط خانه

به گزارش ماندالا، این گیاه بیشترین امتیاز را نسبت به دیگر گیاهان در ارتباط با از بین بردن گاز سمی فرمالدهید دارد و در محیط‌ های خنک و پرنور یعنی نور مستقیم رشد بهتری دارد.

سرخس برگ شمشیری نیز مانند فیکوس بنجامین نیاز دارد که همیشه خاک آن مرطوب باشد و جهت جلوگیری از خراب شدن و قهوه‌ای شدن برگ‌ های آن لازم است که آب گرم به آن اسپری کنید.

نخل بامبو

از دیگر گیاهان تصفیه کننده محیط خانه نخل بامبو است که دارای ساقه‌ های باریک و بلند به همراه برگ‌ های سبز رنگ و بسیار زیبا می باشد. برای نگهداری از نخل بامبو باید آن را در نور غیر مستقیم قرار دهید و دمایی نزدیک به ۱۶ تا ۲۴ درجه سانتیگراد به آن بتابد.

نخل ققنوس از دیگر گیاهان تصفیه کننده

این نخل نیز توانایی زیادی در از بین بردن مواد شیمیایی موجود در هوا به خصوص زایلن دارد و برای نگهداری از آن باید در دمای بین ۱۶ تا ۲۵ درجه سانتیگراد و به دور از ترس کودکان به دلیل داشتن برگ‌ های تیز و نگهداری شود.

جمع‌بندی

در این مطلب به بررسی چند مورد از گیاهان تصفیه کننده محیط خانه پرداختیم امید است که با مطالعه این مطلب بهترین این گیاهان را مطابق با سلیقه خود تهیه کرده و فواید آنها بهره‌مند شوید.

 

به این مطلب امتیاز بدهید

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x