سبک زندگی

شامپوی رزماری خونگی که رشد موهاتو چند برابر میکنه + طرز تهیه

رزماری یا اکلیل کوهی گیاهی خوش عطر و بو است که سابقه طولانی در مصارف آشپزی و دارویی دارد. این گیاه دارویی در آشپزی بین الملل و مدیترانه ای جایگاه ویژه ای دارد و استفاده از آن در انواع سس، سوپ، کباب و خورش ها متداول است. این گیاه محبوب در سلامت و زیبایی موها نیز تاثیر شگفت انگیزی دارد. در ادامه با معرفی خواص فوق العاده رزماری برای مو با ماندالا همراه باشید.

فواید رزماری برای مو

1- جلوگیری از ریزش مو

رزمارری با افزایش گردش خون در پوست سر فولیکول های مو را تقویت کرده و از ریزش موها جلوگیری می کند. تحقیقات منتشر شده در مجله PubMed Central در ایالات متحده نشان داد که روغن رزماری به اندازه ماینوکسیدیل (داروی خاصی که برای مبارزه با ریزش مو استفاده می شود) در مبارزه با ریزش مو موثر است.

2- رشد مجدد موها

رزماری به دلیل دارا بودن اسید کارنوزیک به جوان‌سازی اعصاب و بافت های آسیب‌دیده بدن کمک می‌کند و استفاده از آن بر روی پوست سر به موها فرصت رشد مجدد داده و رشد آنها را تحریک می کند.

3- جلوگیری از سفیدی زودرس موها

رزماری اثر تیره کنندگی دارد و در صورتی که به طور مرتب استفاده شود، می تواند از سفید شدن موها جلوگیری کند.

4- مبارزه با شوره سر

رزماری با دارا بودن خواص ضد قارچی و احتقان به مقابله با شوره سر کمک می کند. این گیاه شگفت انگیز علاوه بر پاکسازی پوست سر از قارچ و شوره، چربی اضافی آن را نیز از بین می برد و موهایی سالم به شما هدیه می دهد.

رزماری

اکنون که با فواید این گیاه شگفت انگیز برای موها آشنا شدید، توصیه می کنیم که آن را در روتین مراقبت از موهای خود بگنجانید. می توانید با ساخت شامپو رزماری خانگی طبیعی و بدون هر گونه ماده شیمیایی و مضر ضامن سلامت موهای خود باشید. در ادامه با آموزش ساخت شامپو رزماری خانگی با ما همراه باشید.

مواد لازم :

  • شامپو طبیعی بدون سولفات
  • سه قاشق غذاخوری رزماری تازه خرد شده یا خشک
  • یک فنجان آب
  • سه عدد کپسول ویتامین E

 طرز تهیه شامپو رزماری

به گزارش ماندالا، مقداری آب را درون یک قابلمه کوچک ریخته و روی حرارت قرار دهید. پس از اینکه آب شروع به جوشیدن کردن رزماری ها را اضافه کنید و 15 دقیقه بجوشانید. سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا ترکیبات درون آن خنک شود. آب رزماری را از صافی عبور دهید و برگه های رزماری را دور بریزید. کپسول ویتامین E را به کمک یک سوزن سوراخ کرده و مایع درون آن را به همراه آب رزماری به بطری شامپو اضافه کنید.

تمام شد! اکنون یک شامپو رزماری طبیعی با خواص فوق العاده دارید که می توانید در هر بار استحمام از آن استفاده کنید.

به این مطلب امتیاز بدهید

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x