فیلم و سریال

فیلم داستان های آمریکایی (American Fiction) + خلاصه داستان

به گزارش ماندالا مگ؛ فیلم داستان های آمریکایی (American Fiction) در سال 2023 تولید شده است. نویسنده و کارگردان این درام کورد جفرسون (Cord Jefferson) است که با ساخت این فیلم اولین تجربه کارگردانی را پشت سر گذاشته است.

داستان فیلم برگرفته از رمان Erasure نوشته پرسیوال اورت است که در سال 2001 منتشر شده است. مدت زمان فیلم داستان های آمریکایی 1 ساعت و 57 دقیقه است و اولین بار در جشنواره بین المللی فیلم تورنتو به نمایش درآمد. این درام جذاب به عنوان یکی از بهترین فیلم های سال 2023 انتخاب شده و جوایز بسیاری را نیز از آن خود کرده است.

خلاصه فیلم داستان های آمریکایی

همانطور که در مقدمه ذکر شد، داستان American Stories بر اساس کتابی از Percival Everett به نام Erasure ساخته شده است. داستان فیلم درباره یک استاد رمان نویس سرخورده به نام مونک است. او به این مدل داستان نویسی که سودش حاصل تمسخر توهین آمیز و ملال آور سیاه پوستان است، اصلا راضی نیست. بنابراین با نام مستعار کتاب کلیشه ای عجیبی به نام «سیاه» می نویسد. نوشتن این کتاب او را به قلب ریا و جنون می برد که همیشه ادعا می کرد از آن متنفر است.

بازیگران فیلم داستان های آمریکایی

در این بخش به معرفی بازیگران خواهیم پرداخت. بازیگر نقش اول این فیلم، جفری رایت (Jeffrey Wright) در نقش مونک بسیار عالی ظاهر شده و منتقدین بازی وی را ستوده‌اند.

جفری رایت در نقش تلونیوس مونک الیسون

جفری رایت در نقش تلونیوس مونک الیسون

جفری رایت (Jeffrey Wright) بازیگر آمریکایی متولد 7 دسامبر 1965، برابر با 16 آذر 1344، است. او بازیگری را از سال 1990 و با حضور در تئاتر آغاز کرد. در سال 1993 با بازی در نقش پرستار بلیز در تئاتر Angels in America جایزه تونی را کسب کرده و شناخته شد.

او این نقش در نسخه تلویزیونی این تئاتر در قالب یک مینی‌سریال تکرار کرد و این بار جایزه امی را از آن خود کرد. او با نقش والنتین نارسیس در سریال Boardwalk Empire (2013-14)، نقش برنارد لو در سریال Westworld (2016-22) و نقش جیم گوردون در فیلم The Batman (2022) شناخته می‌شود. وی تاکنون افتخارات بسیاری کسب کرده که 1 برد و 1 نامزدی جایزه گلدن گلوب، 1 برد و 3 نامزدی جایزه امی، و 1 برد و 1 نامزدی جایزه تونی از مهمترین افتخارات این بازیگر است.

آیسا رای در نقش سینتارا گلدن

آیسا رای در نقش سینتارا گلدن

آیسا رای (Issa Rae)، با نام کامل جو-آیسا رای دیوپ (Jo-Issa Rae Diop)، یکی دیگر از بازیگران فیلم داستان های آمریکایی است. این بازیگر، نویسنده و تهیه‌کننده متولد 12 ژانویه 1985 (22 دی 1363) در آمریکا است. او اولین بار با کانال یوتیوبش به نام Awkward Black Girl مورد توجه قرار گرفت.

سپس با حضور در سریال Insecure (2016-21) به عنوان بازیگر، یکی از نویسندگان و سازندگان، به شهرت بیشتری رسید. خاطرات وی که با عنوان The Misadventures of Awkward Black Girl منتشر شده‌اند، تبدیل به یکی از پرفروش‌‌های نیویورک تایمز شد. آیسا رای در سال‌های 2018 و 2022 به عنوان یکی از 100 فرد تاثیرگذار دنیا انتخاب شد.

تریسی الیس راس در نقش لیزا الیسون

تریسی الیس راس در نقش لیزا الیسون

تریسی جوی سیلبرشتاین (Tracee Joy Silberstein) که در دنیای بازیگری با نام تریسی الیس راس (Tracee Ellis Ross) شناخته می‌شود، یک بازیگر آمریکایی متولد 29 اکتبر 1972 (7 آبان 1351) است. او فرزند دیانا راس و رابرت الیس سلبرشتاین، بازیگران و مدیران شرکت ضبط آثار موسیقی موتاون، است.

تریسی بازیگری را از سال 1996 آغاز کرد. وی با حضور در نقش جوآن کارول کلایتون در سریال Girlfriends (2000-2008) و سریال Black-ish (2014-2022) به شهرت رسید. این نقش‌‌آفرینی‌ها افتخاراتی نظیر جایزه ایمیج، نامزدی جوایز منتخب منتقدین و جایزه امی را برای او به ارمغان آوردند. تریسی یکی از سازندگان اسپین آف سریال Black-ish به نام Mixed-ish است. وی در سال 2020 شروع به ساخت و ضبط موسیقی‌های فیلم The High Note کرد.

استرلینگ کی. براون در نقش کلیفورد الیسون

تریسی الیس راس در نقش لیزا الیسون

استرلینگ کلبی براون (Sterling Kelby Brown ) بازیگر آمریکایی متولد 5 آوریل 1976 (16 فروردین 1355) است. او ایفاگر نقش کریستوفر داردن در سریال The People v. O. J. Simpson: American Crime Story و نقش رندال پیرسون در سریال This Is Us (2016-22) بود، نقش‌هایی که جایزه امی را برای او به ارمغان آوردند.

وی نامزدی جایزه امی را نیز با بازی در سریال Brooklyn Nine-Nine و سریال The Marvelous Mrs. Maisel به دست آورد. استرلینگ در فیلم درام Hotel Artemis (2019) و فیلم کمدی Honk for Jesus. Save Your Soul. (2022) نقش اصلی را داشته است. وی 16 برد و 69 نامزدی در کارنامه خود دارد و در سال 2018 نامش در فهرست 100 فرد تاثیرگذار دنیا قرار گرفت.

دیگر بازیگران فیلم داستان آمریکایی عبارتند از:

  • جان اورتیز (John Ortiz) در نقش آرتور
  • اریکا الکساندر (Erika Alexander) در نقش کورالین
  • لزلی اوگامز (Leslie Uggams) در نقش اگنس الیسون
  • آدام برودی (Adam Brody) در نقش ویلی
  • کیت دیوید (Keith David) در نقش ویلی وانکر
  • میرا لوکرشیا تایلور (Myra Lucretia Taylor) در نقش لورین
  • ریموند آنتونی توماس (Raymond Anthony Thomas) در نقش مینارد
  • میریام شور (Miriam Shor) در نقش پائولا بادرمن

سخن پایانی

آیا تاکنون فیلم داستان های آمریکایی را تماشا کرده اید؟ این فیلم موفق یکی از نامزدهای دریافت جایزه اسکار است و به عقیده بسیاری می تواند برنده این رقابت باشد.

 

به این مطلب امتیاز بدهید

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x