فیلم و سریال

معرفی بازیگران سریال ترور + عکس و بیوگرافی

سریال ترور، تازه‌ترین مجموعه شبکه یک به کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور و بازی شهرام ابراهیمی و نانت تومه است. برای آشنایی با بازیگران سریال ترور با ماندالا همراه شوید.

سریال اجتماعی، اکشن و امنیتی ترور، محصول گروه فیلم و سریال شبکه یک سیماست که به تهیه‌کنندگی مجتبی امینی و توسط سیما فیلم ساخته شده است. این مجموعه تلویزیونی به قلم آرش قادری به نگارش درآمده است.

مجموعه ترور پنج‌شنبه و جمعه هر هفته ساعت 22:00 از شبکه یک پخش می‌شود. در ادامه، علاوه بر زندگینامه بازیگران و بیوگرافی کارگردان، اسامی عوامل تولید و عکس بازیگران سریال ترور را هم با شما به اشتراک می‌گذاریم.

بازیگران سریال ترور

مینی سریال ترور، ماجرای نقشه ترور قاسم سلیمانی توسط داعش را روایت می‌کند. این طرح و نقشه، پیش از ترور سردار سلیمانی توسط آمریکا رخ داده بود.

در مجموعه تلویزیونی ترور بازیگرانی مطرح و توانمند از جمله فرهاد قائمیان، انوش معظمی، جعفر دهقان، رامین راستاد، مهدی سلوکی، افشین سنگ چاپ، حسین شفیعی و هدایت هاشمی به نقش‌آفرینی پرداخته‌اند.

بیوگرافی بازیگران سریال ترور

داریوش مهربان، محمدحسین لطیفی، هدایت هاشمی، شهرام ابراهیمی و نانت تومه از دیگر بازیگران سریال ترور هستند.

یکی از پرسش‌های بینندگان سریال ترور این است که آیا حاج قاسم کاراکتری در سریال خواهد بود که او را می‌بینیم و کسی نقش او را بازی می‌کند؟ تقیانی‌پور کارگردان سریال ترور در پاسخ به این سوال گفته بود: «مرتب نقش تأثیرگذاری حاج قاسم را در سریال می‌بینیم چه به‌صورت مستند و چه دوستان امنیتی‌‌شان از این نقش می‌گویند، اما کسی این نقش را بازی نمی‌کند.»

سریال «ترور» که قرار بود از روز پنج شنبه ۱۴ دی‌ماه از شبکه یک سیما پخش شود، با توجه به وقوع حوادث تروریستی کرمان، چهارشنبه 13 دی‌ماه ساعت ۲۲:۴۵ روی آنتن رفت.

فرهاد قائمیان بازیگر سریال ترور

فرهاد قائمیان / بازیگران سریال ترور

زندگینامه بازیگران سریال ترور را با فرهاد قائمیان آغاز می‌کنیم که زاده‌ی 15 اسفند ماه سال ۱۳۴۴ در محله عالی قاپو اردبیل است. ایشان بازیگری را با اجرای تئاتر در شهرستان آغاز کرد و پس از آن وارد تلویزیون شد.

قائمیان در سال ۱۳۷۰ با ایفای نقش در فیلم‌های کوتاه به کارش ادامه داد؛ اما فعالیت او به‌صورت حرفه‌ای با فیلم دمرل به کارگردانی یدالله صمدی آغاز شد. وی از سال ۱۳۷۹ در حرفه‌های مختلف هنری همچون بازیگری، تهیه‌کنندگی، مدیر تولید و طراحی صحنه و لباس در تلویزیون مشغول فعالیت است.

از افتخارات و جوایز فرهاد قائمیان می‌توان دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم «غریب»، جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی در فیلم تارا و تب توت فرنگی در جشنواره فیلم فجر مشهد و جایزه ویژه جشنواره الغدیر عراق برای بازی در فیلم روز رستاخیز را نام برد.

نانت تومه

نانت تومه - بازیگران سریال ترور

نانت تومه متولد دهه‌ی 60 در تهران است. او از بازیگران آشوری کشور است که فعالیت هنری خود را با اجرای تئاتر آغاز کرد. وی در سال 1397 در نمایش همه دختران امیرکبیر به نویسندگی و کارگردانی سید علی تدین صدوقی به نقش‌آفرینی پرداخت.

تومه در سال 1398 با بازی در سریال مانکن به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده به چهره‌ای شناخته شده تبدیل شد. مجموعه مانکن از شبکه نمایش خانگی پخش شد و مورد استقبال بینندگان قرار گرفت. این بازیگر توانمند در سریال ترور نقشی پررنگ دارد و به خوبی از عهده‌ی ایفای آن برآمده است.

هدایت هاشمی بازیگر سریال ترور

هدایت هاشمی - بازیگران سریال ترور

زندگینامه بازیگران سریال ترور را با هدایت هاشمی، یکی از بازیگران پرکار تلویزیون ادامه می‌دهیم. هاشمی در هفدهم اسفند ماه سال ۱۳۵۳ در شهر سبزوار به دنیا آمد. او تا زمان سربازی در شهر مشهد زندگی کرد. هاشمی به فوتبال علاقه داشته و در این رشته ورزشی نیز فعالیت داشته است.

هاشمی دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد کارگردانی بوده و از سال ۱۳۷۷ به‌ طور حرفه‌ای بازی در تئاتر را شروع کرده است. اولین فیلم سینمایی هدایت هاشمی، یک بوس کوچولو به کارگردانی بهمن فرمان‌آرا است.

این بازیگر توانمند در سریال‌های تلویزیونی بسیاری از جمله پروانه، چک برگشتی و گاهی به پشت سر نگاه کن، بازی کرده است، اما نقش اوس موسی در سریال پایتخت او را به شهرت رساند.

از جوایز هدایت هاشمی می‌توان به دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد از بیست و هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر برای بازی در فیلم لطفا مزاحم نشوید و دیپلم افتخار دومین جشنواره دانشجویی فجر (خرس) اشاره کرد.

انوش معظمی

انوش معظمی - بازیگران سریال ترور

انوش معظمی، متولد سال ۱۳۵۰ در بروجرد است. او دانش‌آموخته رشته‌ی بازیگری است و کارش را با اجرای تئاتر آغاز کرد. وی با نقش حرمله در مختارنامه به شهرت رسید و در آثار تاریخی دیگری نیز نقش‌آفرینی کرده است. معظمی در فیلم سینمایی روز رستاخیز نقش شمر را برعهده داشته‌ است.

از مهم‌ترین مجموعه‌هایی که انوش معظمی در آن به ایفای نقش پرداخته می‌توان به در سریال دندون طلا و سریال آسمان من اشاره کرد. معظمی حالا علاوه بر نقش‌آفرینی در سینما، تلویزیون و تئاتر، به تدریس بازیگری مشغول است.

از فیلم‌‌های کارنامه‌ی هنری انوش معظمی می‌توان مسافر ری (۱۳۷۹) به کارگردانی داوود میرباقری، رستاخیز (۱۳۹۲) ساخته‌ی احمدرضا درویش، کلاشینکف (۱۳۹۲) به کارگردانی سعید سهیلی و تک‌تیرانداز (۱۳۹۹) ساخته‌ی علی غفاری را نام برد.

رامین راستاد بازیگر سریال ترور

رامین راستاد - بازیگران سریال ترور

رامین راستاد در دوم خرداد ماه سال ۱۳۵۱ در مشهد به دنیا آمد. وی دانشجوی انصرافی ترم سه رشته ادبیات بوده و به خاطر علاقه و اشتیاقی که به بازیگری داشت، پس از انصراف از دانشگاه در کلاس های بازیگری استاد امین تارخ شرکت کرد.

راستاد در سال 1375 با ایفای نقش در فیلم «حریف دل» وارد دنیای بازیگری شد. او با حضور در سریال زیر تیغ و همبازی شدن با بازیگران مشهوری همچون پرویز پرستویی به شهرت رسید. وی علاوه‌ بر بازیگری به‌ عنوان طراح گریم و دستیار کارگردان نیز با پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی همکاری داشته است.

جالب است بدانید راستاد از بازیگران سریال راز ناتمام بوده و در این مجموعه تاریخی که به تازگی از شبکه یک پخش شده، نقش آیت‌الله رفسنجانی را ایفا کرده است.

فیلم‌‌های وابل (۱۴۰۱)، خداحافظ المپیک (۱۴۰۱)، برای مرجان (۱۳۹۹)، مشت آخر (۱۳۹۸)، دنیای گمشده (۱۳۹۷)، کامیون (۱۳۹۶)، آزاد به قید شرط (۱۳۹۵)، شام عاشقانه سه‌نفره (۱۳۹۵)، رسوایی ۲ (۱۳۹۴)، آزاد راه (۱۳۸۹)، ایستگاه آخر (۱۳۸۹)، چسب زخم (۱۳۸۹) و مرگ کسب‌وکار من است (۱۳۸۹) از آثار کارنامه‌ی هنری رامین راستاد هستند.

رامین راستاد سال‌هاست ازدواج کرده و صاحب یک دختر به نام صدف و یک پسر بنام ارشک است.

مهدی سلوکی بازیگر سریال ترور

مهدی سلوکی از بازیگران سریال ترور

مهدی سلوکی در 1361/3/14 در اصفهان به دنیا آمد. مادرش اصالتا اراکی و خانه‌دار بوده و پدر او سرهنگ نیروی هوایی و اهل تهران است. مهدی سلوکی یک بردار بزرگتر به نام محمد دارد که از مجریان مشهور است و اجرای برنامه‌های پرطرفدار بسیاری را در کارنامه هنری خود دارد.

سلوکی دارای مدرک دیپلم رشته گرافیک از هنرستان مالک اشتر تهران است و فعالیت هنری خود را با خطاطی و نقاشی آغاز کرد. او جزو پذیرفته‌‌شدگان رشته بازیگری دانشگاه اراک بوده؛ اما به گفته‌ی خودش، بازیگری و فعالیت‌های هنری‌اش مانع به پایان رساندن دوره‌ی کارشناسی او شده است.

او یکی از بازیگران پرکار تلویزیون و سینماست. از آثار مهدی سلوکی می‌توان فیلم‌های عرفان، ما همه گناهکاریم، پاشنه بلند 2، صفر، بار دیگر بنگر، سگ‌های پوشالی، دنیای پر امید، پروانگی، پاتو زمین نذار، زادبوم، کریستال و احضار شدگان و همچنین سریال‌های شاهرگ، ستایش 3 و بوی باران (عروس تاریکی) را نام برد.

مهدی سلوکی در آذر ماه سال 1393 ازدواج کرده و زندگی موفق و عاشقانه‌ای دارد.

افشین سنگ‌چاپ

بازیگران سریال ترور / افشین سنگ‌چاپ

افشین سنگ‌چاپ در سال ۱۳۴۷در خانواده‌ای با اصالت گیلانی در خیابان ۱۷ شهریور تهران به دنیا آمد و در محله نظام‌آباد بزرگ شد. وی دارای مدرک کارشناسی بازیگری و کارگردانی از دانشگاه هنر است و  از سال ۱۳۶۲ تا ۱۳۶۴ در مدرسه هنر و ادبیات صداوسیما تحصیل کرده است.

سنگ‌چاپ سال ۱۳۸۰ در سریال پلیس جوان، دستیار سیروس مقدم بوده است. او در ادامه فعالیت هنری‌اش به عنوان دستیار کارگردان در سریال‌های ریحانه سال ۸۴، اغما در سال ۸۶، پیامک از دیار باقی و روز حسرت سال ۸۷ حضور داشت. سنگ‌چاپ سال ۸۵ در مجموعه نرگس بازیگردان بود.

از مهم‌ترین آثار افشین سنگ‌چاپ در تلویزیون می‌توان به بازیگری در سریال‌های اغماء، نابرده رنج، متهم گریخت و لیسانسه‌ها اشاره کرد.

افشین سنگ‌چاپ در فیلم‌های سینمایی بسیاری همچون درخونگاه، شام عاشقانه سه نفره، جیب بر خیابان جنوبی، دو لکه ابر، شانتاژ، یکی بود یکی نبود، بی پولی و حوالی اتوبان حضور داشته است.

افشین سنگ‌چاپ در 28 سالگی ازدواج کرد و پس از ۱۲ سال خداوند فرزند دختری به او و همسرش بهار حقیقی داد که نامش را حورا گذاشتند.

محمدحسین لطیفی بازیگر سریال ترور

عکس بازیگران سریال ترور / محمدحسین لطیفی

محمدحسین لطیفی متولد ۲۵ اسفند ماه سال ۱۳۴۱ در تهران است. وی کار هنری خود را با نقاشی و مجسمه‌سازی آغاز کرد و با نقاشی متحرک به فعالیش ادامه داد و پس از آن وارد عرصه فیلمسازی شد.

ایشان به عنوان مشاور کارگردان در چندین پروژه‌ حضور داشته و در سال ۱۳۷۵ فیلم سرعت را ساخته است. لطیفی در سال ۷۸ فیلم عینک دودی را روی پرده سینما برد و با سریال کت جادویی به شهرت رسید. او برای ساخت فیلم روز سوم، سیمرغ بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را از جشنواره بین‌المللی فیلم فجر دریافت کرد.

فرار بزرگ، وفا، صاحبدلان، دودکش، تنهایی لیلا، سر دلبران و شبکه خانگی قلب یخی و ساخت ایران از آثار کارنامه هنری او هستند.

شهرام ابراهیمی

عکس بازیگران سریال ترور / شهرام ابراهیمی

در ادامه‌ی بیوگرافی بازیگران سریال ترور می‌رسیم به شهرام ابراهیمی که در این مجموعه نقش سبحان را ایفا می‌کند. شهرام ابراهیمی متولد سال 62 در شهرکرد است. او دانش‌آموخته‌ی رشته کارگردانی است و تا کنون کارگردانی چندین فیلم و تئاتر را برعهده داشته است.

ابراهیمی در 29 سالگی با فیلم فریادهای روهینگیا بازیگری را تجربه کرد و پس از آن در آثاری چون اعتراف ساخته شهاب حسینی به نقش‌آفرینی پرداخت. ایشان در سریال پوست شیر یک بار دیگر با شهاب حسینی هم‌بازی شد و نقش یک مامور پلیس را ایفا کرد.

از فیلم‌های کارنامه‌ی هنری شهرام ابراهیمی می‌توان به یادگاری، بوی رز خشک، میم،ر،گ، مشق، «من، تو، زمین»، سکوت، نذر من به خدا نزدیک است، سی دی، ایستگاه اول و قراری برای سونوگرافی اشاره کرد.

آواز باران، مرد خاک، رنگ تلخی، تلالو، نخل‌های سربی، فریادهای خاموش، ابابیل، کوچه رهایی و خاطرات لیل از جمله آثاری هستند که شهرام ابراهیمی در آنها نقش‌آفرینی کرده است.

گفتنی است شهرام ابراهیمی در مجموعه ترور نقش اول مرد را ایفا می‌کند. او در این سریال نقش یک مامور امنیتی به نام سبحان را بازی می‌کند که با سکانس بمب‌گذاری در برج میلاد به بینندگان معرفی شد.

جعفر دهقان

بازیگران سریال ترور / جعفر دهقان

بیوگرافی بازیگران سریال ترور را با پرداختن به زندگی جعفر دهقان، بازیگر موفق سینما و تلویزیون به پایان می‌رسانیم. جعفر دهقان در بیست و یکم فروردین ماه سال ۱۳۳۹ در تهران به دنیا آمد. وی مدرک دیپلم خود را از هنرستان فنی دریافت کرده است.

دهقان فعالیت هنری خود را از ۱۵ سالگی، با بازی در گروه تئاتر مرکز رفاه آغاز کرد و در سال ۱۳۶۰، کارش را در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد.

ایشان با بازی در نقش‌ ماکسیمیلیانوس در سریال مردان آنجلس به کارگردانی فرج‌الله سلحشور به چهره‌ای شناخته شده تبدیل شد. جعفر دهقان در 21 سالگی با بازی در فیلم توجیه به کارگردانی منوچهر حقانی‌پرست وارد سینما شد.

او یکی از پرکارترین بازیگران سینما و تلویزیون است که کارنامه هنری درخشانی دارد. دهقان از بازیگران سریال راز بقا به کارگردانی سعید آقانی بود. او نقش متفاوتی در این مجموعه طنز ایفا کرد.

دهقان در جشنواره فجر سال ۱۳۷۲ توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم مرد را برای نقش‌‌آفرینی در فیلم حماسه مجنون به دست آورد. وقتی او فنون رزمی خود را در فیلم‌هایی از جمله یاس‌های وحشی و شیرهای جوان به نمایش گذاشت مورد تحسین بینندگان و منتقدان قرار گرفت.

جعفر دهقان سال‌هاست ازدواج کرده و دو فرزند به نام‌های سروش و سحر دارد.

خلاصه داستان سریال ترور

پس از پرداختن به بیوگرافی بازیگران سریال ترور سراغ قصه‌ی این مجموعه جنایی معمایی امنیتی می‌رویم که درباره‌ی ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران است.

در خلاصه داستان سریال ترور آمده است: دشمن برای ترور حاج قاسم سلیمانی در کرمان به نیروهای خود آماده‌باش می‌دهد، اما با جان‌فشانی نیروهای امنیتی کشور این عملیات به شکست ختم می‌شود.

خیرالله تقیانی‌پور کارگردان سریال ترور در گفتگو با رسانه‌ها با بیان اینکه روزی در همان روزهای شهادت حاج قاسم آرزو داشت برای سردار دلها کاری بسازد، گفت: «واقعاً خدا را شکر می‌کنم؛ حاج قاسم شخصیت بسیار بی‌نظیر و بزرگی است. این نکته را مطرح می‌کنند «ترور» چقدر می‌تواند به حاج قاسم سلیمانی ادای دین کند؟ من می‌گویم اگر کشورهای دنیا نصف حاج قاسم را داشتند چندین کار می‌ساختند. درباره جنگ جهانی و قهرمانان کاذب‌شان، هالیوود اثرها ساخته است. اگر ما صدها کار درباره این شخصیت‌ها بسازیم ادای دین نمی‌شود، چرا که شخصیت‌هایی همچون «حاج قاسم» برای اقتدار و امنیت این کشور کارهای بزرگی کرده‌اند و اگر امنیتی در منطقه داریم صدق‌سری حاج قاسم است. خیلی وقت است سینمای قهرمان ما کمرنگ شده است در صورتی که اینجا قهرمانان واقعی داریم که ساخته نشده‌اند.»

کارگردان سریال ترور

خیرالله تقیانی‌پور کارگردان سریال ترور، سال 1362 در کرج به دنیا آمد. او تاکنون نمایش‌های بسیاری را در تهران و شهرستان‌ها روی صحنه برده و موفق به دریافت جوایز متعددی از جشنواره‌های داخلی تئاتر ایران شده است.

عکس بازیگران سریال ترور

از نمایش‌هایی که او تاکنون نویسندگی و کارگردانی آنها را برعهده داشته است می‌توان به صورت و سیرت، فریاد خاموش خاطره‏ و آخرین پست شب یلدا اشاره کرد. همچنین ۲ فصل از مجموعه «نجلا» و فیلم سینمایی اینجا خانه من است، از دیگر آثار کارنامه هنری خیرالله تقیانی‌پور هستند.

عوامل تولید سریال ترور

  • نویسنده: آرش قادری
  • کارگردان: خیرالله تقیانی پور
  • تهیه‌کننده: مجتبی امینی
  • تولیدکنندگان: آوینی فیلم، سیما فیلم
  • مجری طرح: مصطفی سلطانی
  • مدیر تولید: علیرضا همت عبیری
  • مدیرتصویربرداری: خسرو دادگر
  • تدوین: سید حامد محسن پور
  • مدیر صدابرداری: یاسر رمضانی
  • سرپرست گروه کارگردانی و برنامه ریزی: داود باقری
  • طراح صحنه: صدرا صدری
  • طراح گریم: شهرام خلج
  • طراح لباس: محمود بیاتی
  • آهنگساز: حبیب خزاعی فر
  • صداگذاری: مهرداد جلوخانی
  • جلوه‌های ویژه میدانی: حمید رسولیان
  • جلوه‌های بصری: کامیار شفیع پور
  • عکاس: امیر محمد ترکی
  • مشاور رسانه: مریم کریمیان

سریال ترور چند قسمتی است؟

این سریال در 8 قسمت 45 دقیقه‌ای به کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور ساخته شده است.

نظر شما درباره‌ی بازیگران سریال ترور چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با ماندالا در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز بدهید

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 2

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x