فیلم و سریال

معرفی بازیگران سریال دلنوازان + عکس و بیوگرافی

به گزارش ماندالا مگ؛ مجموعه تلویزیونی دلنوازان به کارگردانی “حسین سهیلی‌زاده” جایگزین سریال “آزادی مشروط” در شبکه آی فیلم خواهد شد. سریال دلنوازان یکی از مجموعه های عاشقانه دهه هشتاد است که در سال ۱۳۸۸ به نویسندگی سعید جلالی و علیرضا کاظمی پور برای شبکه ۳ ساخته شد و اکنون به صورت مجدد از شبکه آی فیلم در حال پخش می باشد.

معرفی بازیگران سریال دلنوازان

شاهرخ استخری، حدیث میرامینی، فریبا کوثری، سحر قریشی و از جمله بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند.

شاهرخ استخری در نقش بهزاد سپهری

شاهرخ استخری در نقش بهزاد سپهری در سریال دلنوازان

شاهرخ استخری بازیگر ایرانی زاده ۴ مهر سال ۱۳۵۹ در شهر تهران است. او بازیگر سینما تئاتر ئ تلویزیون ایران است. از جمله فعالیت‌های او می‌توان به دلنوازان، فاصله‌ها، ساعت شلوغی، آمین، ماه و پلنگ، سوگند و پرواز در ارتفاع صفر اشاره کرد.

سحر قریشی بازیگر نقش یلدا (همسر بهزاد)

سحر قریشی بازیگر نقش یلدا (همسر بهزاد) در سریال دلنوازان

سحر قریشی متولد بازیگر سینما و تلوزیون زاده ۶ دی سال ۱۳۶۶ است.او یکی از پرفعالیت ترین بازیگران ایران است. او دیپلم رشته تجری دارد.سحر قریش به دلیل بازی در سریال دلنوازان به کارگردانی حسین سهیلی زاده و بازی در کنار شاهرخ استخری مشهور شد.

فریبا کوثری بازیگر نقش رعنا (همسر اتابک، مادر بهزاد و ستایش)

فریبا کوثری بازیگر نقش رعنا (همسر اتابک، مادر بهزاد و ستایش) در سریال دلنوازان

فریبا کوثری (متولد ۱ آذر ۱۳۴۵ در زاهدان) بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر ایران است. وی دارای مدرک تحصیلی دیپلم اقتصاد می‌باشد. شروع فعالیت وی از سال ۱۳۶۷ با فیلم تلویزیونی «چهره یک صهیونیست» از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بود.

پرویز فلاحی پور بازیگر نقش جهان ملک پور (شوهر عمه بهزاد)

پرویز فلاحی پور بازیگر نقش جهان ملک پور (شوهر عمه بهزاد)

پرویز فلاحی‌پور متولد ۱۳۳۶ در تهران بازیگر سینما و تلویزیون است و فارغ‌التحصیل رشته زبان انگلیسی است. فعالیت خود را با تئاتر شروع کرد و با جایزه سال ۱۳۸۰ چهره اش شناخته شد و حالا در سینما و تلویزیون حضور دارد.

سیاوش خیرابی هنرپیشه نقش رامین (دوست بهزاد، همسر روشنک)

سیاوش خیرابی هنرپیشه نقش رامین (دوست بهزاد، همسر روشنک)

سیاوش خیرابی بازیگر سینما و تلویزیون و زاده ۲۹ آذر سال ۱۳۶۳ در شهر تهران است ولی اصالت او به شهر تبریز بر میگیردد. او از سال ۱۳۸۲ در کلاس های بازیگری کانون سینماگران جوان شرکت می کرد. او یک برادر بزرگ تر به اورنگ دارد و برادر دیگرش هم آرش نام دارد. برادران و پدرش در حرفه عکاسی مشغول به کار هستند.

حدیث میرامینی بازیگر نقش روشنک (دختر عمه بهزاد، همسر رامین)

حدیث میرامینی بازیگر نقش روشنک (دختر عمه بهزاد، همسر رامین) در دلنوازان

حدیث میرامینی (متولد ۱۹ بهمن ۱۳۶۷ در تهران) بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر ایران است. وی دارای مدرک کارشناسی نمایش است و به‌عنوان بازیگر به فعالیت‌های تلویزیونی و هنری می‌پردازد. خانم میرامینی وقتی ۲۸ ساله بود با همکار خود مجتبی رجبی ۳۳ ساله ازدواج کرد، آقای رجبی از دستیاری شروع کرده و حالا بازیگر تئاتر است حالا ثمره زندگی این دو هنرمند یک فرزند پسر می باشد و پدر شوهرش آقای «مجید رجبی» مدیر سابق شبکه تهران و جام جم است.

زهره فکورصبور بازیگر نقش ستایش سپهری (خواهر گمشده بهزاد، دختر اتابک و رعنا)

زهره فکور صبور متولد ۱ فروردین ۱۳۵۷، دیپلم دارد. او به صورت جدی از سال ۱۳۷۵ با تئاتر وارد بازیگری شد تا اینکه سال ۱۳۷۷ با فیلم روزگار جوانی و سریل باغ کوچک بی بی گل جلوی دوربین رفت. زهره فکور در سال ۱۴۰۰ بر اثر تداخل دارویی درگذشت.

سمانه پاکدل در نقش مهتاب (دختر عمه بهزاد، خواستگار بهزاد، همسر دکتر فرهاد زند)

سمانه پاکدل در نقش مهتاب (دختر عمه بهزاد، خواستگار بهزاد، همسر دکتر فرهاد زند) در سریال دلنوازان

سمانه پاکدل متولد ۱۳۶۶ است. او یک خواهر و یک برادر دارد. خواهر او سی ساله و برادرش بیست و هفت سال دارد. او تنها عضو مجرد خانواده شان است و فعلا هم قصد ازدواج ندارد. الگوی اخلاقی او در زندگی مادرش است وپرویز پرستویی را هم الگوی خود در بازیگری انتخاب کرده است. از بازیگران مورد علاقه ی او می توان به فاطمه معتمد آریا، فاطمه گودرزی و حامد بهداد اشاره کرد. سمانه پاکدل سفر را خیلی دوست دارد و علاقه مند است که مدام به سفر داخلی و خارجی رود.

عبدالرضا اکبری در نقش اتابک سپهری (پدر بهزاد و ستایش)

عبدالرضا اکبری در نقش اتابک سپهری (پدر بهزاد و ستایش)

عبدالرضا اکبری (زاده ۱۴ فروردین ۱۳۳۲) بازیگر ایرانی است که در تئاتر، تلویزیون و سینما بازی کرده‌است. او پدر پندار اکبری بازیگر است.

شروع فعالیت اکبری در تئاتر در سال ۱۳۴۷ بوده‌است. وی کار خود را در نمایش‌های تلویزیونی از سال ۱۳۶۰ شروع کرد و در سال ۱۳۶۳ با شرکت در فیلم سینمایی «زندان دوله تو» (رحیم رحیمی‌پور) به عالم سینما قدم نهاد.

محمد حاتمی در نقش منصور خرسند (عموی یلدا)

محمد حاتمی در نقش منصور خرسند (عموی یلدا)

محمد حاتمی متولد ٢٠ اسفند ماه سال ۱۳۴۰ در تهران است. وی فارغ‌التحصیل کارگردانی و بازیگری از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. او علاوه بر بازیگری در تئاتر، تلویزیون و سینما، مدیر برنامه‌ریزی و همچنین کارگردانی تئاتر را نیز در کارنامه کاری خود دارد. شروع فعالیت بازیگری اش از کانون پرورش فکری و نوجوانان در سال ۱۳۵۴ است وی همچنین موسیقی را زیر نظر شیدا قره‌چه‌داغی و فرخ مظهری از سال ۱۳۵۰ تا سال ۱۳۵۴ فراگرفت.

فریده صابری در نقش شکوه (عمه بهزاد)

فریده صابری در نقش شکوه (عمه بهزاد) در سریال دلنوازان

وی دیپلم هنرستان عالی موسیقی را در سال ۱۳۴۷ دریافت کرد و همزمان در رشتهٔ طبیعی از دبیرستان نراقی فارغ‌التحصیل شد. او دارای لیسانس کارگردانی و بازیگری از دانشکدهٔ هنرهای دراماتیک ایران (در سال ۱۳۵۲) و درجه فوق لیسانس از دانشگاه ایندیانا در آمریکا (در سال ۱۳۵۵) بود. وی در سال ۱۹۸۴ تا ۱۹۸۶ دوره پانتومیم را در کشور آلمان گذراند.

فریده صابری در روز پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ به دلیل ابتلا به بیماری سرطان در سن ۶۹ سالگی درگذشت.

مهدی ماهانی در نقش دکتر فرهاد زند (برادر ناتنی ستایش)

مهدی ماهانی در نقش دکتر فرهاد زند (برادر ناتنی ستایش)

مهدی ماهانی (زاده ۲۶ اردیبهشت ۱۳۶۲ در تهران) بازیگر سینما و تلویزیون اهل ایران است. او در کنار بازیگری، به فعالیت حرفه‌ای در زمینه پرورش اندام (شاخه فیتنس) نیز مشغول است. او سابقه گلزنی در دربی هنرمندان را دارد.

نیره فراهانی در نقش منیر مادر یلدا

نیره فراهانی در نقش منیر مادر یلدا در سریال دلنوازان

نیره فراهانی سال ۱۳۳۱ در تهران متولد شد. او بعد از گذراندن دوره دبیرستان، موفق شد تا در یک تئاتر به کارگردانی محمد کوثر که از استادان دانشکده هنرهای زیبا بود شرکت کند. بعد از ورود به عرصه تئاتر، در دانشگاه تهران شروع به تحصیل نمود و در رشتهٔ بازیگری از دانشکدهٔ هنرهای زیبا فارغ‌التحصیل شد. او تا به امروز در سه عرصهٔ تئاتر، سینما و تلویزیون به فعالیت پرداخته‌است. همچنین نیره فراهانی در کارهای عروسکی نیز به عنوان عروسک‌گردان فعالیت نموده‌است.

به این مطلب امتیاز بدهید

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۵ / ۵. تعداد آرا: ۲

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x