فیلم و سریال

سنجرخان وزیری کیست؟ با قهرمان سریال سنجر خان آشنا شوید

به گزارش ماندالا مگ؛ سنجر خان وزیری کیست؟ سنجرخان شهید اهل سنت از روستای زیبای نران در قلب کردستان است. شهیدی که در ظهر عاشورای یکصد سال قبل با دسیسه حکام مستبد وابسته به بیگانه بعد از چند سال مبارزه و ایستادگی در مقابل نفوذ بیگانگان روس و انگلیس و رد القاب و عناوین اهدایی عثمانی و مخالفت با ظلم و ستم خوانین محلی به شهادت رسید. این سردار بزرگ کرد وطن پرست ایرانی هم عصر میرزا کوچک خان جنگلی بود.

سنجرخان وزیری کیست؟

در مطالعه تاریخ و فرهنگ غنی ملت کرد علیه استعمار و تجاوز، نام مبارزی شجاع و دلیر به نام سنجرخان وزیری معروف به “سردار اکرم” اسطوره مقاومت کردها در مقابل استعمارگری وجود دارد که مبارزات وی علیه قوای روس و انگلیس و داستان رشادت های وی منجر به شکست مفتضحانه و اخراج نیروهای اشغالگر استعمار و پاکسازی خاک پاک کردستان از تعرض بیگانه می شود؛ “سنجرخان وزیری” الگویی از مردانگی، شجاعت، انسانیت، اخلاق، جنگ‌آوری و میهن دوستی می باشد و ثابت می کند خاک کردستان، به منزله ناموس کردها می باشد و اگر این خاک مقدس از سوی کسی مورد تعرض و اشغال قرار گیرد هیچکس توانایی نبرد و مبارزه با کردها را نخواهد داشت؛ “سنجرخان وزیری ” ثابت کرد که کردها، ایرانی هایی اصیل و ریشه دار می باشند و هرگز زیر بیعت، بیرق و پرچم هیچ قومی غیر از ایران نخواهند رفت.

عکس واقعی سنجرخان

به همین دلیل سنجرخان هم با توجه به روحیه استعمارستیزی و شجاعت وافری که در شخصیت ذاتی و خدادادی کردها وجود دارد؛ پس از مبارزه، پاکسازی، شکست و اخراج نیروهای روس از خاک پاک کردستان، نامه ای به میرزا کوچک خان جنگلی می‌نویسد و سردار جنگل را آگاه می‌کند و با افتخار اعلام می کند که روس ها را از کردستان فراری داده‌ام و اکنون نوبت شماست و آن‌ها به طرف شما در راهند.

در ادامه مسیر میرزا کوچک خان جنگلی هم با نیروهای روسی درگیر می‌شود و در این جنگ تلفات زیادی بر نیروهای اشغالگر روس وارد می‌گردد. بدیهی است سردار اکرم کردستان نیز با روحیه مبارزاتی که علیه اشغالگری و استعمار در وی نهفته است یکی دیگر از مردان ملی استعمار ستیز سرزمین پارس و اسطوره مقاومت کردها و شخصیتی هم طراز رئیسعلی دلواری، سردار جنگل و سایر مبارزان استعمار ستیز تاریخ ایران می باشد که لازم و شایسته است به عنوان یک قهرمان ملی برای عموم ایرانیان، نمایان و معرفی گردد.

 

به این مطلب امتیاز بدهید

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.3 / 5. تعداد آرا: 16

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

نوشته های مشابه

5 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فاطمه
3 ماه قبل

اولین قسمت سریال سنجرخان دیدم خیلی به دلم نشست درود بر کردهای باغیرت

حمید
3 ماه قبل

این سرداران ملی مایه افتخار و غرور هستند ، متاسفانه در کتب تاریخی نامی از این سرداران غیور نیست

رحمت الله فرخی
2 ماه قبل

سپاس فراوان ازهمه کسانی که زحمت چنین سریالهای زیبایی رومیکشن وجوانمردانی این چنین وبه مردم معرفی میکنن.درود

محمدزاده
2 ماه قبل

سنجرخان هم قهرمان وجود پاک خودش بود هم قهرمان کردستان و همه ایران چنین قهرمانانی همیشه زنده هستن درود بر تو دلاور قهرمان

نگار
2 ماه قبل

درود بر دلاور مرد کرد ایرانی

دکمه بازگشت به بالا
5
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x