سبک زندگی

میزان و نحوه مصرف گوگرد مایع برای گیاهان

گوگل مایع یک ماده مغذی برای گیاهان است که تاثیر زیادی در تولید پروتئین مورد نیاز و متابولیسم آنها دارد که از جمله این ماده می‌ توان به گوگرد پالایشگاهی و گوگرد مایع اشاره کرد که در این مقاله از ماندالا به گوگرد مایع می‌ پردازیم.

ویژگی های گوگرد مایع محلول و قابل حل در آب

این نوع گوگرد مایعی عالی و بسیار غلیظ برای رشد و تقویت گیاهان می‌ باشد که دارای ۲۰ درصد گوگرد بوده و حاوی نیتروژن قابل توجهی است.

گوگرد مایع محلول و قابل حل در آب کشاورزی یکی از پر استفاده‌ترین نوع گوگردها به حساب می‌رود زیرا دارای ترکیبات آلی و عناصر غذایی بسیاری است.

از جمله مهم‌ ترین ویژگی‌ های این گوگرد حلالیت ۱۰۰ آن در آب است به گونه‌ای که در آب‌ های سنگین و شور هم حل می‌ شود. این محلول باعث می‌ شود که کربنات آب کاهش پیدا کند و مضراتی که این ماده برای گیاهان و درختان دارد برطرف گردد.

اگر می‌ خواهید گوگرد مایع تمام نیازهای گیاه درختان شما را برطرف کند بهتر از آن را به همراه مکمل‌ های پلی آمینه استفاده کنید در این صورت نیاز گیاه شما به هرگونه کود دیگری برطرف می‌ شود.

استفاده از ترکیب گوگرد مایع و مکمل‌ های پلی آمینه علاوه بر اینکه  افزایش کیفیت میوه و دانه‌ های درختان می‌ شود بلکه باعث افزایش ۱۵ درصدی کیفیت محصول و نیز کاربرد آسان‌ تر آن می‌ گردد. همچنین مدت نگهداری و ماندگاری ه‌ها را افزایش می‌ دهد.

استفاده از گوگرد مایع همچنین یمانده قارچ‌ها و باکتری‌ها را بر روی گیاه برطرف می‌کند باعث می‌شود در سال آینده نیست وجود این موارد در باغ و یا زمین کشاورزی شما کمتر باشد.

چگونگی استفاده از گوگرد های مایع

برای استفاده و بهره‌مند شدن از وجود گوگرد مایع و جلوگیری از بیماری‌ ها برای درختان و گیاهان باغ خود می‌ توانید گوگرد مایع را بر روی گیاه اسپری کنید.

بدین گونه این ماده باعث دفع بسیاری از حشرات از باغ و گیاهان شما می‌ شود در واقع با استری کردن گوگل مایع بر روی گیاهان ببماری‌ هایی مانند سفیدک، سیاهک و کپک‌ ها از بین می‌ رود.

استفاده از گوگرد مایع همچنین در کاهش استفاده بیش از حد از تاثیر زیادی دارد که این مسئله باعث افزایش کیفیت محصول نهایی می‌شود.

فواید گوگرد مایع و مزایای

از جمله فواید گوگرد مایع می‌توان به موارد زیر اشاره کرد

  • افزایش تولید پروتئین و تشکیل روغن در گیاهان
  • افزایش ارزش غذایی گیاهان و افزایش بازدهی و کیفیت میوه‌ها
  • کاربرد آسان آن نسبت به نوع گوگرد پودری
  • غیر سمی بودن برای مصرف کنندگان
  • ماندگاری بیشتر این مایع و تاثیر بیشتر گوگرد بر روی ساقه و برگ
  • موثر در تشکیل کلروفیل در گیاه و افزایش پروتئین و در نتیجه افزایش کیفیت آرد حاصل از غلاتی که از این مایع برای رشد آنها استفاده شده است.

میزان و نحوه مصرف گوگرد

  • برای استفاده از این نوع گوگرد برای محصولات زراعی باید به شیوه محلول پاشی ۱ الی ۲ لیتر در هر هکتار استفاده شود و شیوه کود آبیاری ۳ ۴ لیتر در هر هکتار است.
  • برای محصولات باغی نیست به شیوه محلول پاشی و ۱-۲ لیتر در هر هزار لیتر آب و به شیوه کود آبیاری ۵ الی ۷ لیتر در هر هکتار
  • لازم است که گوگرد مایع در دمای ۱۶ تا ۳۰ درجه سانتیگراد استفاده شود و دمای بالاتر از ۳۵ درجه سانتیگراد نباشد زیرا باعث سوزاندن گیاه می‌ شود.

محلول پاشی گوگرد مایع

انجام محلول پاشی در هر زمانی به جز زمان گلدهی درختان امکان دارد زیرا در این زمان گرده افشانی و تولید میوه ممکن است دچار اختلال شود. بنابراین شما می‌ توانید قبل از زمان گلدهی و بعد از آن اقدام به محلول پاشی کنید.

لازم به ذکر است بدانید که بعد از گلدهی و هنگام تشکیل میوه باید هر ماه حداقل یک بار محلول پاشی برای درختان خود انجام دهید تا میوه‌هایی سالم و با کیفیت به دست شما برسد.

نکات قابل توجه در خصوص محلول پاشی با گوگرد مایع

به هنگام استفاده از گوگرد مایع لازم است نکات زیر را رعایت کنید

  • هنگامی معلول پاشی را انجام دهید که تا ۴۸ ساعت بعد از آن بارندگی نباشد و گوگرد مایع را هرگز با سم دیگری ترکیب نکنید.
  • بهتر است که برای ماندگاری و جذب بهتر معلول پاشی را در زمان عصر و یا در ابتدای صبح انجام دهید
  • معلول پاشی گوگرد مایع را به گونه‌ای انجام دهید که کل درخت را در بر گیرند و در واقع درخت با محلول شسته شود.
  • بهتر است محلول پاشی را طوری انجام دهید که آبیاری چند روز قبل انجام شده باشد یا قبل از آن بارندگی بوده باشد که زمین مرطوب است.
  • محلول پاشی را می‌ توانید هر ۳۰ روز یک بار انجام دهید و لازم است و زمان لازم بین محلول پاشی و زمان آبیاری حداقل ۲۱ روز باشد.

جمع‌بندی

در این مطلب از ماندالا ابتدا به معرفی کامل گوگرد مایع پرداختیم سپس در ارتباط با گوگرد مایع که تمام این ویژگی‌ های موجود در این متن را دارا است معرفی کردیم و بعد از آن مزایای استفاده از این مایع و نحوه مصرف آن را ذکر کردیم.

 

 

به این مطلب امتیاز بدهید

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x