سبک زندگی

چطور بدون اتو چروک لباس را از بین ببریم؟ 7 راه حل عملی

چروک شدن لباس ها یکی از مسائلی است که همه ما با آن سروکار داریم و اتو کردن سریع ترین راه برای خلاص شدن از شر این چروک هاست. اما اگر لباسمان چروک شد و به اتو دسترسی نداشتیم و یا قصد رفتن به یک مراسم مهم را داشتیم و ناگهان با اتوی معیوب روبرو شدیم، چه کنیم؟ خوشبختانه ترفندهایی وجود دارند که به از بین بردن چین و چروک لباس ها بدو اتو کمک می کنند. در ادامه با آموزش این ترفندها با ماندالا همراه باشید.

۱- سشوار

به گزارش ماندالا، زمانی که به اتو دسترسی ندارید و یا در سفر هستید، می توانید از سشوار برای رفع چین و چروک لباستان استفاده کنید. کافی است لباس را آویزان کنید. آن را کمی مرطوب کنید و سشوار داغ را به سمت چین و چروک های لباس بگیرید. اگر سشوار شما نازل متمرکز کننده هوا دارد، می توانید به کمک آن جریان هوا را بهتر به سمت چین و چروک ها متمرکز کنید. این کار به صاف شدن بهتر چروک ها کمک می کند. سشوار را حداقل چند اینچ با لباستان فاصله دهید تا آتش سوزی رخ ندهد.

اتو

۲- خشک کن

لباس های چروکیده خود را به همراه یک حوله کوچک مرطوب درون خشک کن قرار دهید، دمای آن را روی کمترین دما تنظیم کنید و خشک کن را به مدت ۱۰ دقیقه روشن کنید. حوله مرطوب با ایجاد اثر بخار به صاف شدن بهتر لباس ها در خشک کن کمک می کند.

۳- دوش حمام

درب حمام را کاملا ببندید، دوش را  باز بگذارید و لباستان را در نزدیکی دوش آویزان کنید. بخار حاصل از دوش تمامی چروک های لباس را از بین می برد. ممکن است نیاز باشد برای از بین بردن چین و چروک ها به مدت ۱۵ دقیقه دوش را باز بگذارید. این کار موجب هدر رفتن آب زیادی خواهد شد، پس اگر هیچ چاره دیگری نداشتید، به سراغ این روش بروید! در طول این مدت برای جلوگیری از به هدر رفتن بخار آب، به هیچ عنوان درب حمام را باز نکنید.

۴- قابلمه یا کتری

مقداری آب درون یک قابلمه یا کتری فلزی بریزید و آن را روی گاز بگذارید تا آب درون قابلمه به جوش بیاید. سپس آب درون قابلمه را بیرون بریزید و از ته قابلمه برای از بین بردن چین و چروک لباس هایتان استفاده کنید.

اتو

۵- اتو مو

هنگامی که به اتوی لباس دسترسی ندارید، اتوی مو می تواند به کمک شما بیاید. استفاده از اتوی مو برای از بین بردن چین و چروک های لباس های بزرگ، وقت گیر خواهد بود، اما برای قسمت های کوچک مانند یقه یا آستین عالی عمل می کند. مراقب اتو کردن پارچه های ظریف باشید و از دمای پایین اتوی مو برای از بین بردن چین و چروک های آن استفاده کنید.

۶- اسپری ضد چروک لباس

به گزارش ماندالا، اسپری های آزاد کننده چروک برای آرامش بخشیدن به الیاف پارچه فرموله شده اند و در از بین بردن چین و چروک لباس ها بسیار موثر عمل می کنند. اگر قصد دارید به مسافرت بروید و دغدغه چروک شدن لباس هایتان را دارید، پیشنهاد می کنیم حتما یکی از این اسپری ها را همراه خود ببرید.

۷- اسپری ضد چروک لباس دست ساز

می توانید خودتان یک اسپری ضد چروک بسازید. برای این کار یک یا دو فنجان آب مقطر یا آب جوش را با یک قاشق چایخوری مایع نرم کننده مخلوط کنید. توصیه می شود از مقداری الکل مالشی نیز در این محلول استفاده کنید. این ماده به تبخیر شدن محلول از سطح پارچه کمک می کند. محلول را به خوبی تکان دهید و آن را به آرامی بر روی چین و چروک های لباس اسپری کنید. می توانید از ترکیب مقداری سرکه سفید و سه برابر آب برای تهیه محلول ضد چروک لباس نیز استفاده کنید.

به این مطلب امتیاز بدهید

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x