تکنولوژی

چطور دسته اصلی و فیک PS4 را تشخیص دهیم؟

به گزارش ماندالا، دسته بازی یکی از مهم‌ترین لوازم جانبی برای گیمرها است و هنگام خرید آن، باید به نکات مهمی توجه کنند تا دسته بازی فیک را تشخیص دهند. در این مقاله از کارمادیو روش‌های مختلفی را برای تشخیص دسته بازی فیک و مقایسه آن با دسته بازی اصلی PS4 بررسی می‌کنیم.

بیش از ۹ سال از عرضه‌ی دسته بازی پلی استیشن ۴ (Dualshock 4) می‌گذرد و از آن روز، نسخه‌های فیک این دسته بازی هم در بازار به فروش می‌رسند. در اکثر مواقع، کاربران هنگام خرید دسته بازی PS4، دسته بازی تقلبی را به جای دسته بازی اصلی برای کنسول بازی خود می‌خرند و بعد از عملکرد ضعیف آن در بازی‌ها و عمر مفید کم دسته، متوجه این موضوع می‌شوند.

معایب استفاده از دسته بازی فیک

دسته‌های بازی فیک PS4، قابلیت‌هایی مانند لرزش دسته هنگام برخورد با مانع در بازی‌ها را ندارند و دکمه‌های آن‌ها زود از کار می‌افتد. ممکن است نسخه بلوتوث دسته فیک با کنسول بازی سازگار نباشد و هنگام بازی کردن، دستورها با تاخیر در بازی اجرا شوند. باتری استفاده شده در دسته بازی فیک PS4 عمر کم‌تری از باتری دسته بازی اصلی دارد و ممکن است درصد باتری هم اشتباه نمایش داده شود. در کل، دسته‌های بازی فیک و تقلبی، عمر کمتری از دسته‌های بازی اصلی دارند.

کیفیت چاپ و بسته‌بندی جعبه

کیفیت چاپ و بسته‌بندی جعبه ps4

تشخیص اصالت دسته بازی PS4 از بسته‌بندی محصول کار آسانی نیست. ممکن است بسته‌بندی دسته فیک به قدری شبیه به بسته‌بندی محصول اصلی باشد که تشخیص آن‌ها از همدیگر غیرممکن باشد. در نظر داشته باشید که در برخی موارد، کیفیت چاپ و بسته بندی محصول تقلبی از محصول اصلی قابل شناسایی است. توصیه می‌شود هنگام خرید دسته بازی PS4، کیفیت چاپ و عبارت‌های نوشته شده روی جعبه را با عکس نمونه اصلی مقایسه کنید.

کیفیت ساخت و ظاهر دسته

دسته بازی ps4

اگر قصد خرید دسته بازی دوم برای کنسول PS4 خود دارید، کار شما آسان است؛ چرا که مقایسه کیفیت ساخت و ظاهر دسته با نمونه اصلی امکان پذیر است. اگر دسته بازی اصلی به غیر از دسته‌ای که می‌خرید ندارید، باید به عکس‌های نمونه اصلی موجود در اینترنت توجه کنید.

توجه به چه نکاتی در ظاهر دسته بازی PS4 مهم است؟

پیچ‌های PS4

پیچ های ps4

یکی از راه‌هایی که تعمیرکارها و فروشندگان حرفه‌ای برای تشخیص دسته بازی فیک از اصلی استفاده می‌کنند، توجه به پیچ‌های تعبیه شده در قسمت پشت دسته است.

پیچ های ps4

پیچ استفاده شده در دسته بازی اصلی PS4، پیچ PH00 است؛ اما نمونه‌های تقلبی پیچ‌‌‌های متفاوتی مثل PH1 دارند. پیچ‌های به کار رفته در دسته بازی تقلبی کوتاه‌تر از پیچ‌های دسته بازی اصلی هستند.

رنگ چراغ LED

رنگ چراغ LED در دسته ps4

زمانی که دسته بازی اصلی درحال جست و جوی کنسول بازی برای اتصال به آن است، نور چراغ LED باید سفید باشد. در دسته‌های بازی تقلبی، نور این چراغ اغلب به رنگ فیروزه‌ای در می‌آید؛ که نشان دهنده استفاده از برد LED نامرغوب است.

وضعیت چراغ LED هنگام شارژ

وضعیت چراغ LED هنگام شارژ در دسته ps4

وقتی که دسته بازی اصلی به شارژر متصل می‌شود، چراغ LED دسته تا زمانی که شارژ آن پر شود، روشن می‌ماند؛ اما در اکثر دسته‌های بازی فیک، موقع اتصال شارژر به دسته، چراغ LED بعد از مدتی خاموش می‌شود و دسته در حالت چراغ خاموش به شارژ شدن ادامه می‌دهد.

توجه به جزئیات

سونی، دقت زیادی در ساخت جزئیات دسته‌های بازی به خرج می‌دهد و این کار تشخیص دسته بازی فیک را آسان‌تر می‌کند. دکمه‌های دسته بازی فیک PS4 لق هستند و با لمس کردن آن‌ها می‌توان این قضیه را فهیمد. کیفیت چاپ لوگو پلی استیشن و فونت لوگوها در دسته فیک متفاوت‌تر و نامرغوب‌تر از دسته اصلی است.

از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید

برای خرید دسته بازی اصلی پلی استیشن، پیشنهاد می‌شود از فروشگاه‌هایی که معتبر و شناخته شده هستند خرید کنید. هنگام خرید دسته بازی، از فروشنده درخواست کنید که در فاکتور صادر شده، به اصل بودن دسته اشاره کند.

 

منبع: زومیت

به این مطلب امتیاز بدهید

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x