فیلم و سریال

آشنایی با ۷ شخصیت عنکبوتی در Madame Web

به گزارش ماندالا مگ، دنیای ساخته‌های عنکبوتی سونی بیش‌تر بر پایه‌ی شخصیت‌های مکمل کمیک‌های مرد عنکبوتی بنا شده است. در این آثار کاراکترهایی همچون ونوم و موربیوس حضور دارند که بیش‌تر در جایگاه ویلن اسپایدرمن قرار گرفته‌اند. تازه‌ترین فیلم سونی بر اساس شخصیت‌های مکمل مرد عنکبوتی Madame Web نام دارد که این بار بیش‌تر بر پایه‌ی هم‌پیمانان اسپایدرمن پیش می‌رود. در این نوشتار شما را با ۷ شخصیت عنکبوتی فیلم Madame Web آشنا خواهیم کرد.

۷ شخصیتی عنکبوتی Madame Web

ازیکیل سیمز

۷ شخصیتی عنکبوتی که در Madame Web حضور دارند - ویجیاتو

آنتاگونیست بنیادین فیلم Madame Web ازیکیل سیمز (Ezekiel Sims) نام دارد که همچون یک آدمکش روان‌پریش، به دنبال شکار افرادی که نیروی اسپایدر-توتم (Spider-Totem) را دارند می‌گردد. نگارش فیلم ازیکیل الهاماتی از سوپرویلنی از دنیای کمیک‌ها با نام مورلون (Morlun) و خانواده‌اش که با اسم اینهریتورز (The Inheritors) شناخته می‌شوند گرفته است. این کاراکترها در دنیای کمیک مارول به دنبال این هستند که واریانت‌های گوناگون اسپایدرمن را در مولتی‌ورس بیابند و بخورند!

اگر بخواهیم درباره‌ی ازیکیل سیمز دنیای کمیک‌ها سخن بگوییم، او بیش‌تر همچون یک راهنما و استاد برای مرد عنکبوتی فعالیت دارد که به او در مورد اوریجین پنهان توانایی‌های مایایی‌اش می‌آموزد و در نبرد با مورلون کمک‌یارش می‌شود. تا شماره‌ی ۵۰۸ کمیک The Amazing Spider-Man طول کشید تا ازیکیل به شکل کوتاهی در جایگاه آنتاگونیست قرار بگیرد و تلاش بکند تا اسپایدرمن را برای نجات جان خودش به موجود هیولاگونه‌ای با نام گیت‌کیپر (Gatekeeper) اهدا کند. البته یک نسخه موازی از ازیکیل سیمز هم وجود دارد که تبدیل به اسپایدرمن می‌شود و در زمین-۴ زندگی می‌کند.

بنجامین پارکر

۷ شخصیتی عنکبوتی که در Madame Web حضور دارند - ویجیاتو

شاید سرشناس‌ترین شخصیت عنکبوتی در Madame Web را باید عموی مشهور پیتر یا همان بن پارکر دانست. عمو بن یکی از برجسته‌ترین شخصیت‌ها در روایات کلی اسپایدرمن به شمار می‌آید که مرگ تراژیکش تبدیل به نیروی پیش‌برنده‌ی پیتر پارکر در تبدیل شدن به قهرمانی با نام مرد عنکبوتی بود.

از آن جایی که Madame Web بسیار پیش از تبدیل شدن پیتر پارکر به اسپایدرمن جریان دارد پس یک عمو بن خیلی جوان را نیز می‌بینیم. این بن پارکر یک امدادگر جوان است که برای دوره‌ی کوتاهی و پیش از تبدیل کاساندرا وب در کنار او فعالیت می‌کرد.

مری پارکر

۷ شخصیتی عنکبوتی که در Madame Web حضور دارند - ویجیاتو

یکی دیگر از اعضای خانواده‌ی پیتر پارکر هم در فیلم Madame Web حضور دارد. مری پارکر مادر پیتر است که البته پس‌زمینه‌ی پنهانی در دنیای کمیک‌ها دارد. او و همسرش ریچارد هر دو جاسوس و مأمور سی‌آی‌ای بودند که سابقه‌ی عملیات‌هایی سری همچون رسوخ به جماهیر شوروی در طی جنگ سرد و زیر نظر داشتن رد اسکال را در کارنامه دارند.

جولیا کارپنتر

۷ شخصیتی عنکبوتی که در Madame Web حضور دارند - ویجیاتو

در جایگاه کاراکتر محوری در Madame Web، جولیا کارپنتر (Julia Carpenter) یکی از چهار شخصیت عنکبوتی به شمار می‌آید که ازیکیل سیمز قصد شکارشان را دارد. همتای کمیک بوکی جولیا پیش از رویداد Secret Wars سال ۱۹۸۴ به لطف تزریق آمیزه‌ای از مواد شیمیایی نامشخص تبدیل به اسپایدر-وومن شد.

به عنوان اسپایدر-وومن، این کاراکتر به گروه‌های فریدام فورس (Freedom Force) و وست کوست اونجرز (West Coast Avengers) می‌پیوندد. هر چند پس از رویداد Spider-Island سال ۲۰۱۰، جولیا کارپنتر قابلیت روشن‌بینی به دست آورد تا تبدیل به دومین مادام وب شود.

آنیا کورازون

۷ شخصیتی عنکبوتی که در Madame Web حضور دارند - ویجیاتو

یکی دیگر از شخصیت‌های عنکبوتی محوری Madame Web با نام آنیا کورازون (Aña Corazón) شناخته می‌شود. در فیلم او ساکن همان آپارتمانی است که کاساندرا وب تا پیش از پیدا شدن سر و کله‌ی ازیکیل سیمز در آن حضور داشت.

در دنیای کمیک‌ها، آنیا یک دانش‌آموز ساده‌ی دبیرستانی بود که اتفاقی به تلاش برای قتلی که توسط سازمان بدنام سیسترهود آو د واسپ (Sisterhood of the Wasp) چیده شده بود برخورد کرد. این رخداد باعث شد تا او تحت حفاظت سازمان اسپایدر سوسایتی (Spider Society) قرار بگیرد. در این جاست که او تبدیل به یک ابرقهرمان با اسم مستعار آرانیا (Araña) می‌شود. در سری کوتاه Young Allies در سال ۲۰۱۰، آنیا پس هم هم‌تیمی شدن با جولیا کارپنتر که لباس پیشین اسپایدر-وومنش را به او داد، هویت اسپایدر-گرل را به خود گرفت. البته آنیا کورازون دوباره و با پوششی تازه به هویت آرانیا بازگشت.

مارتا فرانکلین

۷ شخصیتی عنکبوتی که در Madame Web حضور دارند - ویجیاتو

سومین شخصیتی که به عنوان یک کاراکتر محوری در Madame Web دیده می‌شود و او هم همچون دیگر شخصیت‌های محوری مورد تهدید از طرف ازیکیل سیمز قرار دارد مارتا فرانکلین (Martha Franklin) است.

همتای کمیک بوکی مارتا تا ران The Amazing Spider-Man هاوارد مکی یک کاراکتر پس‌زمینه بود تا که پس از تصور کشته شدن مرد عنکبوتی، هویت اسپایدر-وومن به او رسید تا در نبرد برابر مادربزرگ پلید مادام وب با نام شارلوت ویتر (Charlotte Witter) فعالیت کند. در رویداد Dead No More سال ۲۰۱۷، مارتا با سرنوشت وحشتناکی به دست ویروس مرگبار مهندسی‌شده توسط شرکت نیو یو تکنولوجیس (New U Technologies) رو به رو شد.

کاساندرا وب

۷ شخصیتی عنکبوتی که در Madame Web حضور دارند - ویجیاتو

کاساندرا وب (Cassandra Webb) که پروتاگونیست بنیادین فیلم Madame Web است، در نقش یک امدادگر مهربان و مصمم حاضر می‌شود که پس از یک برخورد نزدیک با مرگ چشم‌اندازهایی از آینده را به دست می‌آورد که در آن شاهد شکار سه شخصیت پیشین لیست به دست ازیکیل سیمز است. در حالی که فیلم Madame Web از یک کاساندرای جوان و خام که هنوز باید راه و چاه را فرا بگیرید بهره می‌برد ولی همتای کمیک بوکی او کاملاً متفاوت به شمار می‌آید.

کاساندرا وب کمیک‌ها یک همه‌چیزدان باستانی‌ست که همزمان گذشته، اکنون، آینده و همه‌ی مولتی‌ورس را درک می‌کند. با این توانایی‌ها، ماداوم وب در جایگاه یک استاد به راهنمایی اسپایدرمن می‌پردازد و به این قهرمان جوان درس‌های ارزشمندی در رویارویی با چالش‌هایش زندگی می‌آموزد. مادام وب نیز یکی دیگر از قربانیان رویداد Dead No More بود. هر چند به لطف جولیا کارپنتر که تبدیل به مادام وب دوم شد، میراث کاساندرا وب ادامه پیدا کرد.

به این مطلب امتیاز بدهید

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x