فیلم و سریال

عکس و بیوگرافی کامل بازیگران سریال سنجرخان

به گزارش ماندالا مگ؛ تولید سریال سنجرخاندر ژانر تاریخی، نزدیک به یک دهه طول کشیده است. در ادامه به معرفی بازیگران این سریال و خلاصه داستان آن خواهیم پرداخت.

خلاصه داستان سریال سنجرخان

سریال سنجرخان به تعبیری زندگی‌نامه هم‌دوره‌ای میرزا کوچک‌خان جنگلی است که قصه آن تقریباً در سال ۱۲۹۶ می‌گذرد، مردی که به شهادت تاریخ، در برابر استبداد و استعمار قد علم کرد. او مستقلاً در مقابل تجاوز روس‌ها و انگلیسی‌ها در مناطق مختلف ایران از جبهه کردستان وارد عمل شد تا جلوی رفتارهای تجاوزگرانه‌ آن‌ها را بگیرد.

در جنگ جهانی اول که روس‌ها از شمال به ایران حمله کردند هرج و مرج، کردستان را فراگرفت و قتل و غارت‌های شبانه وحشت زیادی را در جامعه ایجاد کرد که سنجرخان وزیری نرانی، مشهور به سردار اکرم، در مقابل روسیه ایستادگی کرد.

او حتی با لشکر رضاخان جنگید و آنها را شکست داد و این پیروزی باعث شهرت بیشتر سنجرخان شد و نام او را بیشتر از قبل بر سر زبان ها انداخت. بعد از این جنگ لشکر روس نیز به سرکردگی کلنل مامانوف به سنندج رسید و سردار محی رشتی، حاکم سنندج فراری شد اما سنجر خان مقابل آنها قرار گرفت و لشکر روس را شکست داد.

روس‌ها که تمامی شکست‌های خود را از چشم سنجرخان می دیدند به محاصره روستای میاوروران و قلعه سنجرخان روی آوردند. سنجرخان از دارالحکومه تقاضای کمک کرد ولی قبل از رسیدن ۳۰ سوار برای کمک، سنجرخان محاصره را شکست و روس‌ها را وادار به عقب نشینی کرد.

شریف الدوله بنی آدم، حاکم سنندج اقدام به حمله به برخی از قبایل کرده بود که سنجرخان با او مخالفت کرد، امری که موجب دشمنی شریف الدوله با سنجرخان شد و سرانجام در محرم سال ۱۳۳۷ هجری قمری (برخی سال‌های ۱۳۳۸ و ۱۳۳۹ را هم عنوان می‌کنند) شریف الدوله بنی آدم، حاکم سنندج از طریق خلیل خان، برادر سنجر خان طی یک توطئه او را به عمارت خود دعوت کرد و به قتل رساند.

بازیگران سریال سنجرخان

در ادامه به معرفی بازیگران سریال تاریخی سنجرخان خواهیم پرداخت.

فرشید گویلی بازیگر نقش سنجرخان

فرشید گویلی در نقش سنجرخان

فرشید گویلی بازیگر نقش سنجرخان، متولد 1354 در سنندج بازیگر تئاتر و سینما است. او در آثاری همچون فیلم برایت انار دان کرده بودم حضور داشته است.

احمد نجفی بازیگر نقش فرمانده قوای روساحمد نجفی

در سریال سنجر خان، احمد نجفی در نقش فرمانده قوای روس به ایفای نقش می‌پردازد. نجفی، مجری و بازیگر برجسته کشورمان، در سال ۱۳۲۷ در شهر خرمشهر به دنیا آمد. او به‌عنوان یکی از بازیگران برجسته کشورمان شناخته می‌شود و در کنار بازیگری، به حرفه مجری‌گری هم پرداخته است. او مدت زمان زیادی، مجری برنامه “صندلی داغ” شبکه دوم سیما بود. وی چهره‌ای جذاب و صدایی گرم دارد.

فعالیت احمد نجفی در صنعت سینما با دستیار کارگردانی و همکاری در تدارکات و دکور فیلم “غزل” به کارگردانی مسعود کیمیائی در سال ۱۳۵۵ آغاز شد. همچنین او با بازی در این فیلم سینمایی ایرانی وارد عرصه سینما شد. در ابتدای فعالیتش، بازی او در فیلم “دندان مار” به موفقیت چندانی نرسید و بسیاری از منتقدان بازی او را یکی از ضعف‌های فیلم تلقی کردند. همچنین، او در سال ۱۹۷۶ شرکت پخش فیلمی را در آمریکا تأسیس کرد.

پیام دهکردی بازیگر نقش برادر سنجرخان؛ خلیل خان

پیام دهکردی در سریال سنجرخان

پیام نادری دهکُردی، بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر ایرانی متولد ۲۰ اردیبهشت ۱۳۵۶ در شهرکرد می باشد. علاوه بر بازیگری به تدریس فن بیان و بازیگری مشغول است و کارگردانی تئاتر نیز انجام می دهد. وی فارغ التحصیل رشته تئاتر در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه تهران است و قبل از آن مدرک کارشناسی را در رشته‌ی ادبیات دراماتیک (نمایشی) از دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک کسب کرده بود.

علی اوسیوند بازیگر نقش پیشکارِ حاکم سنندج؛ آصف دیوان

بازیگر نقش آصف دیوان در سریال سنجر خان

علی اوسیوند متولد ۱ آذر ۱۳۳۶ در مسجد سلیمان، استان خوزستان است. فارغ التحصیل لیسانس بازیگری و فوق لیسانس کارگردانی از دانشگاه تربیت مدرس می باشد که تجربه دستیاری کارگردانی و دوبله چند فیلم را نیز دارد. اوایل انقلاب اسلامی با بسته شدن دانشگاه ها وارد تئاتر شد تا اینکه سال ۱۳۶۲ وقتی ۲۶ ساله بود با فیلم «بازداشتگاه اولین» بار جلوی دوربین رفت. کنار بازیگری از سال ۱۳۶۴ با مجموعه «روایت عشق» بعنوان بازیگر و دستیار تهیه به کارگردانی علاء الدین رحیمی و مرحوم انوشیروان ارجمند حضور داشت.

شیما مولایی بازیگر نقش زن سنجرخان؛ فیروزه

زمان پخش سریال سنجرخان

یکی دیگر از بازیگران سریال سنجرخان شیما مولایی است که در این سریال نقش فیروزه همسر سنجرخان را ایفا می کند.

تارا قبادی بازیگر نقش حیات؛ زن دوم سنجرخان

زن دوم سنجرخان

تارا قبادی یکی از بازیگران جوان و خوش آتیه کشورمان است و در مجموعه تاریخی سنجر خان نقش زن دوم این شخصیت را ایفا می کند.

محمود پاک نیت بازیگر نقش حاکم و والی سنندج؛ شریف الدوله

بازیگران سریال سنجرخان

محمود پاک نیت در تاریخ دهم دی ماه سال 1331 در کازرون متولد شد و یکی از بازیگران شیرازی سینما و تلویزیون بشمار می رود. بدلیل اقتضای شغلی پدر محمود پاک نیت، آن زمان خانواده شان به کازرون نقل مکان کرده بودند که آقای بازیگر هم در همان جا متولد شد.

حمیدرضا نعیمی بازیگر نقش رضا خانحمیدرضا نعیمی

حمیدرضا نعیمی، نویسنده، کارگردان و بازیگر، در تاریخ ۱ اردیبهشت ۱۳۵۳، در شهر سرپل ذهاب به دنیا آمد. او در شهرستان اسلام‌آباد غرب با تئاتر دانش‌آموزی در دوران جنگ، به هنر پا گذاشت. پس‌از حمله عراق به ایران و تصرف شهرهای مرزی، او به همراه خانواده به شهرستان اسلام‌آباد غرب مهاجرت کرد و در آن‌جا سکونت یافت.

از سال‌های ۱۳۶۷ تا ۱۳۶۹، او با گروه‌های نمایشی مختلف، به‌ویژه دانش‌آموزی، در تئاتر و بازیگری فعالیت کرد. شایان ذکر است که حمیدرضا نعیمی مدرک کارشناسی نمایش با گرایش بازیگری و کارشناسی ارشد کارگردانی از دانشکدهٔ هنر و معماری را دریافت کرده است. همچنین، در سال ۱۴۰۰، موفق‌به دریافت نشان درجه یک هنری (معادل دکتری) شد. از آثار مهم نعیمی در زمینه کارگردانی می‌توان به نمایش‌های “روزنه”، “وعده‌گاه نهنگ‌ها”، “زمانی برای زندگی” و “دختری با شنل ارغوانی” اشاره کرد.

لیلی سعیدی بازیگر نقش سودابه همسر خلیل خان

سودابه سریال سنجرخان

لیلی سعیدی متولد اسفند ۱۳۵۹ می باشد. این بازیگر دارای لیسانس نقاش بوده و دانش آموخته رشته بازیگری آموزشگاه بازیگری هنروسینما از سال ۱۳۹۶ به مدیریت داریوش موحد می باشد.

فاطمه شکری بازیگر نقش ندیمه زن سنجرخانفاطمه شکری بازیگر نقش ندیمه زن سنجرخان

فاطمه شکری بازیگر سینما و تلویزیون ایرانی است که در ۲۱ شهریور ۱۳۳۷ به دنیا آمد و سال ۱۳۶۹ فعالیت هنری خود را آغاز کرد. فاطمه شکری سابقه حضور در آثاری همچون دامادی به نام صفر، تایماز موتوری، آتیش بازی، سه درجه تب، بی عنوان، عشق پول و اشیا از آنچه در آینه می بینید به شما نزدیکترند را در کارنامه هنری خود دارد.

سخن پایانی

در این مطلب به معرفی بازیگران سریال سنجرخان پرداختیم. آیا این سریال جذاب تاریخی را تماشا کرده اید؟ شما می توانید در بخش دیدگاه ها نظرتان را درباره این سریال با ما به اشتراک بگذارید.

 

به این مطلب امتیاز بدهید

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.4 / 5. تعداد آرا: 36

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شهلا
2 ماه قبل

عالی بود سریال سنجر خان.آقای لطیفی مثل همیشه عالی بودن.دستشون درد نکنه مارو بیشتر با شخصیت بزرگ تاریخ آشنا کردن

دکمه بازگشت به بالا
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x