فیلم و سریال

سریال تنها گریه نکن + معرفی بازیگران و خلاصه داستان

به گزارش ماندالا؛ پس از بلاتکلیفی مداوم صداوسیما در بخش تولید سریال‌های تلویزیونی با بازگشت سریال توقیف شده سرزمین مادری کمی سر و سامان گرفت و دوباره روی پاهایش ایستاد. سریال تنها گریه نکن نیز در این چند سال اخیر می‌تواند به نقطه قوت و از سرگیری تولید و ساخت سریال‌های تلویزیونی مبدل گردد که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت با ماندالا همراه باشید.

درست در روزهایی که کمال تبریزی مدام از کیفیت پخش فصل دوم سریال تحسین شده اش «سرزمین مادری» گلایه مند است، خبرهایی درباره پروژه ای منتشر شده که قرار است نگاهی به تاریخ معاصر داشته باشد و از نگاه بازگویی داستان یک خانواده و تحولات آن. در سه دوره تاریخی شباهت هایی به فرمول آزمایش شده قبلی در سریال های پرمخاطب مانند «در چشم باد» و «سرزمین مادری» دارد.

خلاصه داستان سریال تنها گریه نکن

سريال تنها گریه نکن از شبکه سه

با اینکه جزئیات صدرصدی از خلاصه داستان سریال «تنها گریه نکن» منتشر نشده و اما می دانیم که داستان این سریال درباره سرنوشت یک خانواده در سه مقطع مختلف از تاریخ است. داستان حول محور زندگی خانواده ای می گذرد که درگیر حوادث مختلفی می شوند و بخشی از تاریخ معاصر از نگاه اعضای این خانواده روایت می شود.

تاریخ پخش سریال تنها گریه نکن

«تنها گریه نکن» نام این سریال است که هنوز زمان دقیق پخش آن مشخص نیست، اما کنجکاوی‌هایی درباره تولید آن وجود دارد.

تصویربرداری فصل نخست «تنها گریه نکن» در حال حاضر به پایان رسیده و براساس اطلاعات منتشرشده تصویربرداری ادامه این مجموعه دست کم ۸ ماه دیگر ادامه دارد و پخش آن سال آینده خواهد بود.

بازیگران سریال تنها گریه نکن

فصل اول سریال تنها گریه نکن

مطابق تجربه، سریال‌های تاریخی به همان اندازه که می‌توانند از ظرفیت بازیگران چهره برای جذابیت بیشتر بهره‌مند شوند، بستری ویژه برای ستاره‌سازی هم هستند. بازیگرانی هستند که با نقش‌آفرینی در سریال‌های تاریخی به شهرت رسیدند و در قاب تلویزیون دیده شدند.

سریال تنها گریه نکن حالا ترکیبی از بازیگران شناخته شده و کمتر مطرح را در ویترین خود دارد و باید منتظر ماند تا ببینیم کدام بازیگر در روایت این سریال بیشتر دیده می شود. تا به امروز نام هایی چون افسانه کمالی، رابعه مدنی، خاطره حاتمی، رها ربانی‌نیا، مرجان قمری، احمد کاوری، هادی شیخ‌الاسلامی، رحیم نوروزی، حسن رضایی، یوسف صفری بختیاری، پیام احمدی‌نیا و سیاوش چراغی‌پور در ترکیب بازیگران این سریال اشاره شده است و قرار است در این سریال از چند چهره جدید هم رونمایی شود.

افسانه کمالی هنرپیشه سریال تنها گریه نکنبیوگرافی افسانه کمالی

افسانه کمالی متولد ۱۹ خرداد ۱۳۶۶ در تهران ، بازیگر است. او هنوز ازدواج نکرده و مجرد است. خانم کمالی فارغ التحصیل لیسانس رشته جانور شناسی دانشگاه شهیدی بهشتی و فوق لیسانس رشته فیزیولوژی از دانشگاه تربیت مدرس می باشد. او به صورت جدی بعد از پایان تحصیلات دانشگاهی برای مقطع ارشد سال ۱۳۹۳ وقتی ۲۷ ساله بود؛ وارد دوره های بازیگری موسسه کارنامه شد.

شروع فعالیت هنری از زبان افسانه کمالی: دقیقا سال ۱۳۹۴ که دوره ما در موسسه کارنامه تمام شد آقای همایون اسعدیان برای فیلم جدیدش فراخوان دادند و منم تست دادم. از بین چندین نفر برای فیلم یک روز بخصوص انتخاب شدم و کنار بازیگرانی چوین مصطفی زمانی و فرهاد اصلانی جلوی دوربین رفتم.

بیوگرافی رابعه مدنیبیوگرافی رابعه مدنی

رابعه مدنی متولد 1320 در همدان می باشد. رابعه مدنی به مدت 30 سال معلم پیش دبستانی و کارمند آموزش و پرورش بود، بعد از بازنشستگی وارد عرصه بازیگری شد، دو پسر و یک دختر دارد. رابعه مدنی از کودکی به سینما علاقه داشت. وقتی که امیرشهاب (رضویان) پسرش به سمت حرفه‌ی کارگردانی رفت‌ برای پایان‌نامه، الزام به ساخت فیلم بود.

رابعه مدنی به نوعی به پسرش کمک می‌کرد. البته بازیگری هم به صورت افتخاری انجام می‌داد. رابعه مدنی در سریال‌هایی نظیر؛ «وضعیت سفید»، «بوسیدن روی ماه » ، «پایتخت ۲»، بازی کرده‌است. رابعه مدنی همچنین در فیلم‌هایی نظیر؛ «سفر مردان خاکستری»، به نقش‌فرینی پرداخته است. رابعه مدنی، تندیس حافظ بهترین بازیگر زن را برای بازی در فیلم«برف»، در کارنامه دارد.

خاطره حاتمیبیوگرافی خاطره حاتمی

خاطره حاتمی، بازیگر زن ایرانی، متولد 1362 می باشد. او هنوز ازدواج نکرده و مجرد است. خاطره حاتمی بازیگر جوان سینما و تلویزیون فعالیت هنری خود را از سال 81 آغاز کرده است در کارنامه هنری وی دو اتفاق جالب وجود دارد یکی از آنها تراشیدن موهای سر در فیلم قرنطینه به کارگردانی آقای منوچهرهادی است که به گفته خودش مادرش با دیدن آن صحنه بسیار ناراحت شد

معصومه ربانی نیا

بیوگرافی رها ربانی نیا

معصومه ربانی نیا بازیگر ایرانی، متولد ۱۹ بهمن ۱۳۷۶ می‌باشد. او که دانشجوی معماری دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بوده، پس از یک شکست عاطفی از دانشگاه انصراف داده و به زادگاه خودش برگشته‌ است. خواهرش در جوانی خودسوزی کرده‌است و پس از آن مسئولیت سرپرستی و تربیت پسر خواهرش با اوست. حالا آیدین به سن نوجوانی رسیده و او خود را در تربیت او ناتوان می‌بیند و با این حال به شدت به او علاقمند است. وی در آثاری همچون فیلمهای “موقعیت مهدی” و “آتابای” به عنوان بازیگر حضور داشته است.

عوامل سازنده سریال تنها گریه نکن

آخرین اطلاعاتی که از سریال «تنها گریه کن» به طور رسمی در رسانه ها منتشر شده است، نویسنده و کارگردان این مجموعه علی درخشنده از کارگردانان جوان ایران است. پیش از این نیز اولین ساخته علی درخشنده در در بخش فیلم های اول جشنواره فیلم فجر حضور داشته است.

آخرین اطلاعاتی که از سریال «تنها گریه کن» به طور رسمی در رسانه ها منتشر شده است، نویسندگی و کارگردانی این پروژه بر عهده علی درخشنده است. او که خود فیلمنامه این سریال را نگاشته، کارگردان جوانی است که پیش از این با اولین فیلمش در بخش فیلم های اول جشنواره فیلم فجر حضور داشت و حالا گویا برای ظهور در دنیای سریال سازی رفته است.

بیوگرافی کارگردان سریال تنها گریه نکنبیوگرافی علی درخشنده کارگردان سریال تنها گریه نکن

درخشنده متولد سال 1363 در تهران است. وی فارغ التحصیل رشته کارگردانی از دانشگاه جامع علمی کاربردی می‌باشد. علی درخشنده پیش از این فیلم سینمایی دشمنان را کارگردانی کرده بود که در بخش نگاه نو در جشنواره فیلم فجر 1398 به نمایش درآمد.

این فیلم داستان متفاوتی از انتقام یک زن تنها داشت که این ژانر مورد توجه منتقدان نیز قرار گرفت. رویا افشار نقش اصلی آن فیلم را بازی کرد و چهار سال از رونمایی آن در جشنواره فجر می گذرد، هنوز اکران نشده است.

البته علی درخشنده یکی از فیلمسازان جوانی است که پیش از نشستن بر صندلی کارگردانی، فعالیت های تخصصی در زمینه های مختلف را پشت دوربین تجربه کرد و اکنون ساخت سریال تنها گریه کن آخرین فعالیت او محسوب می شود.

این همان فرمولی است که مسعود جعفری جوزانی پیش از این در سریال خاطره انگیز «در چشم باد» امتحان کرده بود و اکنون آخرین نسخه آن در قالب سریال «سرزمین مادری» به کارگردانی کمال تبریزی در حال پخش است. البته تجربه تبریزی آنقدر حاشیه بود که اخیراً در مصاحبه ای گفته است روایت آن ناقص است و فصل مربوط به دفاع مقدس آن ساخته نشده است.

به این مطلب امتیاز بدهید

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x