خودرو

شاهین اتوماتیک سایپا نیامده دوباره گران شد

شاهین اتوماتیک یکی از محصولات جدید سایپا است که در جریان مرحله دوم عرضه یکپارچه خودرو به متقاضیان ارائه شد. قیمت شاهین اتوماتیک پس از چندماه تأخیر، طی شهریور ۱۴۰۲ از سوی شورای رقابت و سایپا اعلام شد. بااین‌حال تنها چند روز پس از اعلام قیمت خودروهای جدید سایپا، بهای شاهین اتوماتیک افزایش یافت.

درحال‌حاضر بهای شاهین اتوماتیک از سوی سایپا، معادل ۶۴۱.۷۱۸.۰۰۰ تومان اعلام شده است. تا پیش از این قیمت نهایی این خودرو ۶۲۵.۰۰۰.۰۰۰ تومان بود. بنابراین سایپا پیش از عرضه شاهین اتوماتیک به بازار، قیمت آن را ۲.۷ درصد افزایش داده است.

افزایش بهای نسخه اتوماتیک شاهین درحالی صورت می‌گیرد که موعد تحویل این خودرو به مشتریان هنوز فرا نرسیده است. نخستین سری این خودرو بایستی مطابق برنامه در زمستان امسال تحویل داده شوند. بااین‌حال انتظار داریم تا همانند سایر خودروهای داخلی، تحویل شاهین اتوماتیک به مشتریان با تأخیر همراه شود و به سال ۱۴۰۳ برسد. اکثر متقاضیان شاهین اتوماتیک در سامانه یکپارچه، با موعد تحویل پاییز و زمستان ۱۴۰۳ برای تحویل این خودرو مواجه شدند.

منتظر افزایش قیمت شاهین اتوماتیک در آینده نیز باشید!

با توجه به طولانی‌بودن فرآیند تحویل شاهین اتوماتیک به مشتریان، انتظار داریم تا قیمت این خودرو به مرور افزایش یابد. درحال‌حاضر بهای شاهین اتوماتیک از رقیب اصلی خود یعنی تارا اتوماتیک حدود ۱۵۰ میلیون تومان گران‌تر تعیین شده است. تنها در حالتی که قیمت تارا اتوماتیک توسط شورای رقابت به میزان ۳۵ درصد یا بیشتر افزایش پیدا کند، می‌توان این دو خودرو را رقیب یکدیگر عنوان کرد. تا آن زمان،‌ شاهین اتوماتیک به عنوان خودرویی نه‌چندان محبوب در بازار شناخته خواهد شد که خریداران تمایلی برای انتخاب آن نشان نمی‌دهند.

شاهین اتوماتیک از همان پیشرانه نسخه دنده‌ای استفاده می‌کند. بنابراین همچنان موتور هشت سوپاپ M15‌ توربوشارژر را روی این خودرو خواهیم دید. در بخش انتقال قدرت، گیربکس CVT برای شاهین اتوماتیک انتخاب شده است. سطح امکانات رفاهی شاهین اتوماتیک نسبت به نسخه دنده‌ای آن بالاتر است، بااین‌حال چنین مسئله‌ای تفاوت قیمت ۲۰۰ میلیون تومانی تیپ دنده‌ای و اتوماتیک را توجیه نمی‌کند.

به این مطلب امتیاز بدهید

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x