خودرو

اولین خودروی برقی شیائومی با نام SU7 رونمایی شد

به گزارش ماندالا، سدان SU7 به‌عنوان اولین خودروی شیائومی، در سه نسخه مختلف با قدرت  ۲۹۵ تا ۶۶۴ ماندالا عرضه خواهد شد.

امروز هفتم دی ماه ۱۴۰۲، رویدادی تاریخی برای شیائومی شکل گرفت. درحالی‌که هنوز خبری از آی‌کار اپل نیست، در چین یک غول فناوری اولین خودروی تولید انبوه خود را آماده کرده است.

سدان برقی  SU7 ساخت شرکت پکن شیائومی است که بازوی خودروسازی شرکت شیائومی محسوب می‌شود. حالا SU7 هم به‌زودی رقیبی برای تسلا مدل ۳ خواهد بود. این سدان الکتریکی کامپکت از طریق قراردادی با شرکت بایک ساخته خواهد شد و هنوز رسماً رونمایی نشده اما مثل هر خودرویی که قصد عرضه در بازار چین را دارد، تصاویر و اطلاعات SU7 هم توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین منتشر شده است.

اولین خودروی برقی شیائومی با نام SU7 رونمایی شد

در این تصاویر می‌توان خودرویی را دید که فرم دماغه و چراغ‌های جلوی آن یادآور مک‌لارن است و در پروفیل جانبی و عقب به پورشه تایکان شباهت دارد. دستگیرهای در مخفی و گلگیرهای عقب عضلانی هم از دیگر ویژگی‌های این سدان جدید چینی هستند. فاصلهٔ محوری ۳,۰۰۰ میلی‌متری SU7 تقریباً هم‌اندازهٔ هیوندای آیونیک ۵ بوده و بسیار از ۲,۸۷۵ میلی‌متر تسلا مدل ۳ بیشتر است. خریداران می‌توانند رینگ‌های ۱۹ یا ۲۰ اینچی را انتخاب کنند درحالی‌که امکان سفارش سنسور لیدار که بالای شیشهٔ جلو نصب می‌شود هم وجود دارد که ویژگی‌های کمک‌رانندهٔ پیشرفته را فراهم می‌کند.

اولین خودروی برقی شیائومی با نام SU7 رونمایی شد

سدان شیائومی در سه نسخهٔ مختلف بنام‌های SU7، SU7 پرو و SU7 مکس به بازار عرضه می‌شود. مدل پایه به یک موتور الکتریکی ۲۹۵ اسب بخاری در عقب مجهز است و حداکثر سرعت آن به ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که در نسخهٔ پرچم‌دار شاهد قوای محرکهٔ دو موتوره چهارچرخ محرک با ۶۶۴ ماندالا قدرت و حداکثر سرعت ۲۶۵ کیلومتر بر ساعت هستیم. گزارش‌های قبلی به ارائهٔ نسخه‌ای با پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری افزایش‌دهندهٔ برد هم اشاره کرده بودند اما در اطلاعات وزارت صنعت چین چیزی در این رابطه دیده نمی‌شود.

اولین خودروی برقی شیائومی با نام SU7 رونمایی شد

ازآنجایی‌که SU7 ساخت یک شرکت سازندهٔ گوشی‌های هوشمند است، در داخل امکان ادغام یکپارچهٔ گوشی و خودرو را فراهم می‌کند. این خودرو به سیستم‌عامل HyperOS شیائومی مجهز خواهد بود که توسط خود این شرکت توسعه پیدا کرده است و می‌تواند در گوشی‌های هوشمند و خودروهای هوشمند مورداستفاده قرار گیرد. فروش شیائومی SU7 اواخر امسال آغاز می‌شود.

اولین خودروی برقی شیائومی با نام SU7 رونمایی شد

منبع: پدال

به این مطلب امتیاز بدهید

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x