خواندنی

طرز تهیه چند نوع موچی اصل ژاپنی

موچی نوعی دسر بسیار خوشمزه است که به کشورهای ژاپن و چین تعلق دارد و اخیرا به یکی از پرطرفدارترین دسرها تبدیل شده است. موچی در طعم ها و رنگ های متنوعی تهیه می شود ولی ممکن است شما نیز تا به حال طعم آن را تجربه نکرده باشید. در این مقاله از ماندالا، تصمیم داریم تا طرز تهیه موچی را با طعم های گوناگون به شما آموزش دهیم بنابراین تا اتمام مقاله همراه ما باشید.

مواد مورد نیاز برای تهیه موچی

برای تهیه این دسر خوشمزه مواد زیر لازم هستند.

  • آرد موچی (گلوتینوس) دو پیمانه
  • آرد نشاسته ذرت دو سوم پیمانه
  • پودر قند دو سوم پیمانه
  • رنگ خوراکی به میزان دلخواه
  • شیر ۱۸۰ گرم و کره ۴۰ گرم

مواد مورد نیاز برای تهیه فیلینگ موچی

برای تهیه فیلینگ این شیر، مواد زیر را لازم دارید.

  • نوتلا و خامه صبحانه به مقدار دلخواه
  • توت فرنگی، موز، هلو، انبه به مقدار دلخواه

طرز تهیه موچی در کمترین زمان ممکن

مدت آماده سازی دسر موچی حداقل ۳۵ تا ۴۰ دقیقه است. با مواد ذکر شده فوق تقریبا ده عدد موچی متوسط می توانید تهیه کنید.

مرحله اول

در اولین مرحله تمام مواد خشک را با هم ترکیب کنید. ابتدا آرد موچی و همچنین نشاسته ذرت را الک کنید و سپس با هم ترکیب کنید پودر قند را هم الک کنید و آرد موچی و نشاسته ذرت همه را با هم مخلوط کنید تا ترکیب یکنواختی بدست آید.

مرحله دوم

در دومین مرحله شیر را آهسته و کم کم به مواد خشک اضافه کنید و هم بزنید تا ترکیب شما کاملا یکدست شود. اگر قصد دارید موچی شما طعم یا رنگ گوناگونی داشته باشد در همین مرحله رنگ طبیعی یا صنعتی خود را با شیر ترکیب کنید سپس شیر را به مواد خشک بیفزایید چرا که با این روش رنگ به آسانی در خمیر موچی پخش می شود.

مرحله سوم

در این مرحله تمام مواد را درون یک قابلمه تفلون منتقل کنید و روی شعله ملایم قرار دهید و به صورت مداوم مواد را با استفاده از لیسک هم بزنید تا آب اضافی آنها خارج شود و حالت خمیری پیدا کنند.

مرحله چهارم

قابلمه را از روی شعله بردارید و کره را که از قبل به دمای اتاق رسیده به مواد اضافه کنید و خوب با مواد ترکیب کنید حال خمیر را به یک ظرف مناسب منتقل کنید و طوری ورز دهید تا خمیر حالت کشسانی به خودش بگیرد. دقت داشته باشید که کشش و لطافت یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های خمیر موچی به حساب می‌آید.

در مرحله چهارم کمی سرعت عمل به خرج دهید چرا که این خمیر نباید بیش از اندازه در مجاورت هوا قرار بگیرد.

مرحله پنجم

در آخرین مرحله به پیچیدن موچی می رسیم ابتدا روی سطح کار آرد نشاسته بپاشید و خمیر را به ۷ الی ۱۰ قسمت برابر برش بزنید سپس هر قسمت را جداگانه با وردنه پهن کنید با استفاده از تکه های میوه و خامه صبحانه و نوتلا وسط موچی را پر کنید سپس خمیر را بپیچانید و اضافه آن را قیچی کنید.

موچی های آماده را در کاغذ کیک فنجانی قرار دهید تا بتوانید در هنگام سرو راحت تر از آنها استفاده کنید.

طرز تهیه موچی با رنگ خوراکی طبیعی

چنانچه شما هم به دلایلی تمایلی به استفاده از رنگ های خوراکی صنعتی ندارید پیشنهاد می کنیم برای تهیه یک موچی صورتی رنگ خوش طعم و عطر از شیر توت فرنگی به جای شیر استفاده کنید. برای تهيه شیر توت فرنگی کافی است سه عدد توت فرنگی رسیده و سرخ را با استفاده از میکسر پوره کنیدو سپس با شیر مخلوط کنید و این شیر توت فرنگی خوش عطر و ارگانیک را به مواد خشک موچی بیفزایید.

طرز تهیه موچی شکلاتی

یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین موچی ها، موچی شکلاتی است. برای تهيه موچی شکلاتی، آرد موچی را تقریبا ۲۰ گرم کمتر کنید و بیست گرم پودر کاکائو را جایگزین آن کنید همانند مراحل آوا تا پنجم پیش بروید فقط جهت اینکه موچی شما بیشتر شکلاتی شود در فیلینگ مواد وسط موچی از مقداری خامه شکلاتی استفاده کنید.

طرز تهیه موچی لوتوس

موچی لوتوس طرفدارهای خاص خودش را دارد. بیسکویت لوتوس و همچنین کره بیسکویت تنها محصولات منحصر به فردی هستند که طعمی فوق‌العاده دلنشین به شیرینی ها و دسرها می بخشند.

برای تهيه موچی لوتوس کافی است دو عدد بیسکویت لوتوس را با استفاده از آسیاب پودر کنید و سپس برای یکدست شدن آن را الک کنید. اکنون ۲۰ گرم از آرد موچی که در دستور بالا ذکر کرده ایم کم کنید و پودر بیسکویت لوتوس به جای آن اضافه کنید و برای فیلینگ وسط موچی نیز از کره بیسکویت استفاده کنید.

نکات کلیدی در طرز تهیه موچی

  • به هیچ عنوان آرد برنج را جایگزین آرد موچی نکنید.
  • در هر مرحله برای جلوگیری از خشک شدن خمیر، روی آن را حتما بپوشانید.
  • بهترین و مناسب ترین روش نگهداری این دسر فوق‌العاده خوشمزه در ظرف دربسته است و ظرف یک روز باید مصرف شود.

جمع بندی

در این مقاله از ماندالا طرز تهیه موچی اصل ژاپنی را به صورت کاملا اصولی به شما آموزش دادیم حال بهتر است بدانید که خمیر موچی باید کاملا حالت کشسانی و مرطوب داشته باشد در غیر اینصورت شکل درستی به خود نمی گیرد. احتمالا برای شما نیز شنیدن این موضوع که افرادی که مشکل در بلع مواد غذایی دارند نباید تحت هیچ شرایطی از این دسر استفاده کنند تعجب آور باشد چرا که احتمال خفگی این افراد با خوردن این دسر بسیار بالا است.

به این مطلب امتیاز بدهید

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x