فیلم و سریال

همه چیز درباره سریال فرار از زندان (Prison Break)؛ زمان پخش، بازیگران

به گزارش ماندالا؛ معرفی سریال فرار از زندان  به عنوان یکی از بهترین سریال ها در لیست قرار می گیرد، داستان تقریباً کمیک پیچیده اما مسحورکننده مردی (ونتوورث میلر) که به زندان می رود تا  برادر محکوم به ناحق خود (دومینیک پرسل) را با مجموعه ای از دستورالعمل های پیچیده خالکوبی کند. معرفی سریال فرار از زندان فصل اول برای یک فیلم هیجان انگیز عالی و سرگرم کننده است.

سریال فرار از زندان برای اولین شبکه فاکس آمریکا پخش شد و به یکی از بهترین سریال های ماندگار این کشور تبدیل شد. معرفی سریال فرار از زندان که یکی از سریال های معروف آمریکایی می باشد که از سال 2005 شروع شد و تا سال 2017 ادامه داشت.

ونتورت میلر در نقش مایکل اسکافیلد نقش قابل توجهی را در این سریال جنایی و جذاب از خود نشان داد. ژانر سریال زندان درام جنایی و اکشن است. آهنگساز  فرار از زندان رامین جوادی آهنگساز ایرانی-آلمانی می باشد. در ادامه به معرفی سریال فرار از زندان خواهیم پرداخت.

زمان پخش سریال فرار از زندان از شبکه تماشا

سریال فرار از زندان

هنوز ساعت پخش سریال فرار از زندان برای دی 1402 مشخص نشده است اما به محض دریافت اطلاعات این مطلب به زور خواهد شد.

تعداد قسمت های سریال فرار از زندان

با معرفی سریال فرار از زندان تعداد قسمت های این سریال با شما همراه هستیم. این سریال در 5 فصل ساخته شده است که در کل دارای 90 قسمت است. این 5 فصل از سال 2005 تا 2017 در غالب پنج فصل منتشر شد.

خلاصه داستان سریال فرار از زندان

معرفی سریال فرار از زندان

ماجرای اصلی سریال فرار از زندان مربوط به زندگی دو برادر به نام های مایکل اسکافیلد با بازی (ونتورت میلر) و لینکلن باروز با بازی (دومینیک پرسل) است. مایکل پسری باهوش و نابغه که مهندس سازه است، برای نجات برادرش از زندان ایالتی فاکس ریور که به اتهام قتل برادر معاون رئیس‌ جمهور زندانی شده با نقشه ای که روی بدنش تتو کرده وارد زندان می شود و در زندان با سارا تانکردی با بازی (سارا وین کالیز) دکتر زندان آشنا می شود و به مرور درگیر زندانی های دیگر می شود و اتفاقات جذابی رقم می خورد.

خلاصه فصل 2 سریال فرار از زندان

در این قسمت هشت ساعت بعد از فرار گروه هشت نفره «مایکل» از زندان «فاکس ریور» را خواهیم دید. افسر نگهبان زندان، «براد بلیک»، از کارش اخراج می‌شود. «الکساندر ماهون» مامور ویژه FBI از طرف سازمان مامور می‌شود تا دو برادر را دستگیر کند.

خلاصه فصل 3 سریال فرار از زندان

سازمان «سارا» و «ال جی» را گروگان می‌گیرد و در عوض از «مایکل» می خواهد تا یکی از ماموران قدیمی سازمان که در زندان است را فراری دهد. «مایکل» به دنبال پیدا کردن «جیمز ویستلر» است. او تنها کسی است که کلید آزادی از آن زندان را در دست دارد.

خلاصه فصل 4 سریال فرار از زندان

در لس آنجلس «مایکل» از «گرچن» درباره داستان قتل «سارا» جست‌و‌جو می‌کنند. «مایکل» مجبور می‌شود برای آزادی خود و دوستانش به عده‌ای برای براندازی شرکت‌های مافیایی کمک کند. آن‌ها به هتل «روزولت» برای خرید کارت پنجاه میلون دلاری «سیلا» می‌روند.

خلاصه فصل 5 سریال فرار از زندان

هفت سال گذشته است و حالا که هرکس به زندگی عادی خود برگشته، می فهمیم که “مایکل” بعد از مرگ ساختگی اش، زنده است و در یمن زندانی شده. یک چهره آشنا “لینکلن” را ملاقات می کند و به او خبر می دهد که “مایکل” زنده است و کجاست.

فصل 6 فرار از زندان

فصل ششم فرار از زندان

ورایتی تایید کرده است که « فرار از زندان » در حال دریافت یک جمله دیگر است، زیرا سریال جدیدی در دنیای درام محبوب فاکس در حال ساخت توسط Hulu است.

الگین جیمز، خالق و مجری برنامه Mayans MC در حال نوشتن این نمایش است که در مراحل اولیه توسعه است، از طریق بنر Sierra Drive خود. انتظار نمی‌رود قسمت جدید، از طریق تلویزیون بیستم، شخصیت‌هایی را در مرکز درام اصلی زندان، مایکل اسکافیلد (با بازی ونتورث میلر) و لینکلن باروز (دومینیک پرسل) به نمایش بگذارد.

«فرار از زندان» به مدت پنج فصل از شبکه فاکس پخش شد و یک فیلم تلویزیونی به نام «فرار نهایی» و یک اسپین‌آف کم‌هزینه به نام «فرار از زندان: اثبات بی‌گناهی» را تولید کرد که به طور انحصاری برای تلفن‌های همراه در دسترس بود. این مجموعه همچنین الهام‌بخش یک بازی ویدیویی، یک مجله و یک رمان بود.

فیلم اصلی «فرار از زندان» به دنبال لینکلن باروز است که به دلیل جنایتی که مرتکب نشده به اعدام محکوم شده است و برادرش مایکل اسکافیلد که نقشه ای برای کمک به لینکلن برای فرار از زندان طراحی می کند. این نمایش در رتبه بندی غول پیکر بود و جایزه گلدن گلوب را برای بهترین سریال تلویزیونی درام برای فصل افتتاحیه خود دریافت کرد.

در این سریال رابین تونی، پیتر استورمار، آموری نولاسکو، مارشال آلمن، وید ویلیامز و پل آدلستاین نیز ایفای نقش کردند. ادلشتاین، موریتز، مت اولمستد، کوین هوکس، داون پاروس و برت رتنر نیز تهیه‌کننده اجرایی آن بودند.

معرفی بازیگران سریال فرار از زندان

  • کارگردان: پل شیورینگ
  • تهیه کننده: نیل اچ. موریتز و مارتی آدلشتاین
  • نویسنده: دان پاروز
  • موسیقی: رامین جوادی

ونتورت میلر بازیگر نقش مایکل اسکافیلدبازیگر نقش اول فرار از زندان بعد از 10 سال

ونتورث ارل متولد ۲ ژوئن ۱۹۷۲ بازیگر و فیلمنامه‌نویس آمریکایی-بریتانیایی است . او پس از بازی در نقش مایکل اسکافیلد در سریال فرار از زندان فاکس که برای آن نامزد جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد – سریال تلویزیونی درام در سال 2005 شد، به شهرت رسید. او اولین فیلمنامه نویسی خود را با فیلم هیجان انگیز استوکر در سال 2013 انجام داد.

دومینیک پرسل هنرپیشه نقش لینکلن باروز

لینکلن باروز

دومینیک هاکون میرتودت پرسل متولد 17 فوریه 1970 بریتانیایی-استرالیایی است. دومنیک بیشتر به علت ایفای نقش لینکلن باروز در فیلم فرار از زندان فاکس ( 2005-2009؛ 2017)، میک روری و موج گرما در فیلم The Flash (2014-2016) از CW شناخته شده است. او Legends of Tomorrow (2016–2021) و همچنین Drake / Dracula در Blade: Trinity (2004). او همچنین برای بازی در نقش لوئیس “لو” بروکبانک در فیلم سه راه در سال 2004 شناخته شده است . پورسل از سال 1998 تا 2008 با ربکا ویلیامسون ازدواج کرد و در این مدت این زوج صاحب چهار فرزند شدند.

سارا وین کالیز بازیگر نقش سارا تانکردی

بازیگر سارا تانکردی

کالیز در لا گرانج، ایلینوی، دختر والری وین و دیوید ای. کالیز، به ترتیب از اساتید زبان انگلیسی و حقوق در دانشگاه هاوایی، مانوآ به دنیا آمد.

آمائوری نولاسکو بازیگر نقش فرناندو سوکره

آمائوری نولاسکو

آموری نولاسکو گاریدو متولد ۲۴ دسامبر ۱۹۷۰ بازیگر و تهیه‌کننده پورتوریکویی اهل اسپانیا است. او بیشتر برای نقش فرناندو سوکره در سریال تلویزیونی فرار از زندان فاکس و برای بازی در فیلم تبدیل شوندگان شناخته می‌شود

رابرت نپر در نقش تی بگ

رابرت نپر

رابرت لایل نپر (زاده 8 ژوئیه 1959) هنرپیشه آمریکایی است که بیشتر برای بازی در نقش تئودور “تی بگ” بگول در سریال درام فاکس فرار از زندان (2005-2009، 2017)، ساموئل سالیوان شناخته می شود. در فصل آخر سریال NBC Heroes (2009–2010)، آنگوس مک‌دوناف در سریال iZombie (2015–2018) CW و رادنی میچام در احیای Twin Peaks در Showtime (2017). او در فیلم هایی مانند Hitman (2007)، Transporter 3 (2008) و Jack Reacher: Never Go Back (2016) ظاهر شده است. کنپر دارای یک پسر به نام بنجامین پیتر (متولد 2002) با همسر اولش توری هرالد است. او در سال 2013 با همسر دوم خود، نادین کاری، ازدواج کرد.

 دیگر بازیگران

از دیگر بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداختند وید ویلیامز، پائول آدلستین، ویلیام فیچنر، پیتر استرمر، رابین تونی، مارشال آلمن را می‌توان نام برد.

جوایز سریال فرار از زندان

معرفی سریال فرار از زندان جوایزی که دریافت کرده است.

  • جایزه بهترین سریال درام در سال 2006 را بدست آورد.
  • رامین جوادی آهنگساز سریال، برنده جشنواره امی در سال 2006 شد.

به این مطلب امتیاز بدهید

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.5 / 5. تعداد آرا: 2

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x