بازی و سرگرمی

مشخصات فنی پلی استیشن ۵ پرو PS5 Pro فاش شد + قیمت

به گزارش ماندالا، با توجه به تعداد شایعات و گزارش‌های معتبر که در مورد پلتفرم ادعایی پلی استیشن 5 پرو PS5 Pro مشاهده کرده‌ایم، واضح است که همه اطلاعات در مورد پیشرفت بزرگی که این نسخه از نظر عملکرد به طور کلی خواهد داشت اتفاق نظر دارند و این بار منبع جدیدی در این خصوص اظهارنظر کرده است. اخیراً توسط یک منبع سرشناس قیمت و مشخصات فنی PS5 Pro فاش شد. بیایید باهم نگاهی به اطلاعات دست اول بیاندازیم.

کنسول پلی استیشن پرو PS5 Pro شاهد ارتقای قوی نسبت به مدل فعلی خواهد بود!

منبع معتبر حوزه سخت‌افزار مدعی است که واحد پردازش یکپارچه پلتفرم پلی استیشن 5 (APU) مبتنی بر تراشه‌های TSMC با معماری ساخت 5/4 نانومتر خواهد بود و دارای پردازنده مرکزی قدرتمند هشت هسته‌ای Zen 4 و پردازنده گرافیکی RDNA 3 یا RDNA 3.5 خواهد بود. در هر صورت، پردازنده مرکزی و گرافیکی آن بسیار بهتر از پردازنده PS5 خواهد بود، زیرا در اطلاعات فاش شده فرکانس‌های بیش از 3.6 گیگاهرتز برای پردازنده مرکزی و 2.7 گیگاهرتز برای پردازنده گرافیکی ذکر شده است.

کنسول پلی استیشن پرو PS5 Pro

جالب است که شخص منتشر کننده این اطلاعات با انجام محاسبات مختلف به توان پردازشی 23 ترافلاپسی برای پلی استیشن 5 پرو دست یافته است! این توان بیش از 2 برابر بیش‌تر از نسخه فعلی پلی استیشن 5 است! در مورد رم، پلی استیشن 5 پرو دارای 20 گیگابایت رم از نوع DDR6 خواهد بود. در زمینه SSD هیچ اطلاعاتی در دست نیست و سرعت مدل کنونی فوق العاده بالا است، فقط شاید شاهد افزایش ظرفیت آن باشیم. مثلاً پلی استیشن 5 پرو با حافظه 2 ترابایتی منتشر شود.

طبق گزارش‌های به دست آمده پلی استیشن 5 پرو نسبت به مدل فعلی جهش شگفت‌انگیزی خواهد داشت، با این حال سونی در حال حاضر هیچ کدام از این اطلاعات فاش شده را تأیید یا تکذیب نکرده است. در نتیجه فعلاً باید منتظر اطلاعیه رسمی باشیم.

تاریخ انتشار پلی استیشن 5 پرو

به نقل از یکی از منابع داخلی حوزه بازی، PS5 Pro در نوامبر سال 2024 (پاییز 1403) عرضه خواهد شد که تاریخ بسیار مورد انتظاری است و بیشتر منابع پیش از این سال آینده را به عنوان هدفگذاری شرکت ذکر کرده‌اند، به خصوص که در حال حاضر سال میان نسلی برای پلی استیشن 5 خواهد بود. قیمت پلی استیشن 5 پرو 600 دلار تخمین زده می‌شود.

با همه این گمانه زنی‌ها در مورد عرضه احتمالی نسخه Pro در سال آینده، گزارش های دیگری در مورد باریک ترین مدل پلی استیشن 5 تحت عنوان PlayStation 5 Slim وجود دارد که احتمالاً طبق برنامه سونی از شهریور سال جاری در فروشگاه‌ها عرضه خواهد شد. در حال حاضر برای خلاص شدن از شر مدل فعلی سونی تخفيف‌های گسترده‌ای را ارائه می‌دهد. پیش‌بینی می‌شود PS5 Slim در گیمزکام 2023 رونمایی شود.

به این مطلب امتیاز بدهید

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x